بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: شمار مراجعه به پزشکی قانونی با ادعای مصدومیت نزاع ها در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۶ درصد کاهش یافت. 

به گزارش ایرنا محمدرضا نورس روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۵۲ نفر در چهارماهه امسال با ادعای مصدومیت در نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که ۲ هزار و ۱۸ نفر مرد و یکهزار و ۳۴ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه شمار مصدومان نزاع در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۲۷۰ نفر گزارش شد افزود: امسال ثبت بیشترین معاینات نزاع در استان مربوط به تیرماه با ۸۹۷ نفر است و در خردادماه ۷۵۶ نفر، فروردین ۷۰۳ نفر و اردیبهشت ۶۹۶ نفر در این زمینه معاینه شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: بیشترین مصدوم نزاع معاینه شده در اداره پزشکی قانونی بجنورد با تعداد یک هزار و ۱۸۹ نفر بود و شهرستان شیروان با ۵۴۷ نفر و اسفراین با ۵۳۲ نفر در رده بعدی قرار دارد و کمترین آمار نزاع مربوط به شهرستان راز و جرگلان با ۶۴ نفر است.

وی افزود: پارسال هفت هزار و ۸۸۲ نفر با ادعای مصدومیت در نزاع در استان معاینه شدند بر این اساس روزانه بیش از ۲۱ مصدوم نزاع در ادارات پزشکی قانونی استان معاینه شدند که خراسان شمالی نسبت به جمعیت در رتبه سوم معاینه مصدومان نزاع در کشور قرار گرفت.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.