ساری- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از تصویب طرح احداث مخازن ۲۵ هزار تنی روغن خام خوراکی در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، عباسعلی وفایی نژاد روز یکشنبه در نشست توسعه اقتصادی مازندران در ساری افزود: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست گذاری‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور مبنی بر لزوم حفظ حاکمیت دولت در تامین ذخایر راهبردی و کالاهای اساسی کشور، طرح توجیهی فنی و اقتصادی اداره کل غله مازندران برای ایجاد مخازن روغن خام خوراکی در استان و افزایش ظرفیت ذخیره سازی کالاهای اساسی در غرب استان در مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که سال گذشته با حضور وزاری جهاد کشاروزی، اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت و ریاست سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور برگزار شد مورد موافقت قرار گرفت و آماده طرح و تصویب در شورای اقتصاد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشورهای حوزه دریای خزر، گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش‌های صورت گرفته به منظور اخذ مجوزهای مربوط به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مراکز ذخیره سازی کالاهای اساسی و راهبردی در استان مازندران شورای اقتصاد طرح احداث مخازن ۲۵ هزارتنی روغن خام خوراکی در محوطه مجتمع ذخیره سازی سیلوی شهید میرزاپور نکا و انبار ۱۰ هزارتنی ذخیره سازی کالاهای اساسی در شهرستان تنکابن را تصویب کرد.

وفایی نژاد احداث مخازن ۲۵ هزارتنی روغن خام خوراکی در سیلوی شهید میرزاپور نکا را موجب تقویت زیرساخت‌های ذخیره سازی استان دانست و گفت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در استان، کاهش هزینه‌های تمام شده ذخیره سازی و نگهداری کالاهای اساسی و راهبردی و توسعه اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت بنادر مازندران در تامین کالاهای اساسی از کشورهای حاشیه دریای خزر، ادامه داد: افزایش ظرفیت ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان و استفاده از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند ضمن رونق اقتصادی کارخانجات تولیدی، توسعه تبادل کالا در قالب تهاتر و نهایتا ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را در بر خواهد داشت.

مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.