تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به کار ویژه خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: فعالیت خبرنگاری در ابعاد مختلف به نوعی سخت اما شیرین است و می‌توان ادعا کرد کار خبرنگاری از عهده هر کسی برنمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار خبرنگاری با سختی و شیرینی‌هایی همراه است، این کار زمان‌بر نیست چرا که خبرنگاری که بدنبال اخبار حادثه و رویدادی می‌رود زمان انتشار را خودش می‌تواند تنظیم کند اما نکته بعدی این است که خبرنگاری ابعاد مختلفی دارد و هر خبر دارای پیام خاصی است که البته این پیام به خود انسان‌ها و خبرنگاران منعکس می‌شود که کار را شیرین اما سخت می‌کند.

وی اظهار کرد: برخی افراد تمایل ندارند پاسخ خبرنگار را بدهند چون علاقمند به شفافیت نیستند و همین موضوع نشان می‌دهد که کار خبرنگاری جز سختی کار خبرنگاران محسوب می‌شود، البته با همه سختی‌ها و شیرینی‌ها، خبرنگاری با همه ظرفیت‌ها در حال ارائه خدمت بوده و به عنوان چشم تیزبین در جامعه فعالیت دارد.

زاکانی اضافه کرد: خبرنگار قرار است درباره اوضاع شهر، کشور و جهان دیده‌بانی کند، سعی می‌کند اخبار را به بهترین نحو انعکاس دهد تا اثربخشی فراوانی داشته باشد، اما مطابق با خدمت و کار به خبرنگار کمتر توجه می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: یکی دیگر از شیرینی‌های کار خبرنگاری این است که خبرنگار امین و پیشتاز در اخبار مختلف است و آنچه که از سوی خبرنگار منتشر می‌شود در اثربخشی جامعه تاثیرگذار جدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: خبرنگار با همه دقت و حساسیت کار خبرنگاری باید رعایت انصاف و امیدبخشی در جامعه را به عهده داشته باشد و این تنظیم میان کار ویژه خبرنگاری و امیدبخشی جامعه کار بسیار ویژه‌ای است و در واقع این کار از عهده بسیاری برنمی‌آید.

به گزارش ایرنا، به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد. در این مراسم از خانواده مرحوم حسین تبریزی خبرنگار حوزه شهری صداوسیما تجلیل شد.