تبریز-ایرنا- کاروان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمان آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به مناطق مرزی استان ایلام اعزام شد.

به گزارش ایرنا، این کاروان در قالب تعداد۴۱ کارشناس فوریت پزشکی و ۳۴ نفر کادر درمان به منظور ارائه خدمات به زائرین اربعین اباعبدالله الحسین (ع) به نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در استان ایلام اعزام شد و تا پایان آیین های اربعین در این مناطق مستقر می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم بدرقه این کاروان، گفت: امسال نیز مثل سال های گذشته کاروان اورژانس آذربایجان شرقی در خدمت زائرین امام حسین(ع) هستند و همکاران فعال در این کاروان علاوه بر خدمت رسانی به مردم منطقه شمال غرب کشور، توفیق خدمت به زائرین اربعین امام حسین (ع) که یک برنامه بزرگ فرهنگی و معنوی است را به دست می آوردند.

بهمن نقی پور افزود: تلاش ها و فداکاری های اعضای کاروان اورژانس آذربایجان شرقی در خدمت رسانی عاشقانه به زائرین امام حسین (ع) به طور قطع گره گشای مشکلات دنیوی و اخروی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد کاروان اعزامی از ادامه دهندگان راه امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) باشند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و با عزت و سربلندی از این مسئولیت و ماموریت عظیم بازگردند.

۴۰ نفر کادر درمان آذربایجان شرقی به مرز مهران اعزام شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با آرزوی توفیق روزافزون برای کاروان اعزامی، گفت: ۴۰ نفر از اعضای تیم درمانی نیز در مرحله دوم طی هفته های جاری جهت جایگزینی تیم اعزامی، با انواع تخصص ها اعزام مناطق مرزی خواهند شد تا در استان ایلام و مرز مهران، نقطه صفر مرزی و محورهای مواصلاتی مستقر و به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خدمات فوریت های پزشکی ارائه دهند.

دکتر اصغر جعفری روحی ادامه داد: کادر درمان در این حرکت جهادی با ۳۴ نفر از نیروی های کادر درمانی، ۲۴ نفر پرستار، ۳ نفر پزشک و ۶ نفر کمک پرستار و یک نفر مسئول تیم در خدمت زائرین اربعین امام حسین(ع) خواهند بود.

وی اظهار کرد: امسال در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز نیروهای فعال با حفظ توان عملیاتی خود، طبق درخواست سازمان اورژانس کشور توفیق خدمت را کسب کردند تا جزء خادمان و زائران امام حسین(ع) شوند.

جعفری روحی افزود: این کاروان در قالب ۴۱ نفر کارشناس فوریت پزشکی و با تعداد یازده دستگاه آمبولانس مجهز و ۳ سرنشین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۴ نفر، یک دستگاه موتورلانس با یک سرنشین و ۲ دستگاه خودروی پشتیبانی و نقلیه با سه سرنشین عازم استان ایلام شد.