تهران بزرگ - ایرنا - نایب رییس شورای عالی استان‌ها در واکنش به خبر جایگزینی خود به عنوان رییس این شورا پس از انتصاب شهرام دبیری به سمت معاون امور مجلس رییس‌جمهور گفت: رییس جدید بزودی و با برگزاری انتخابات و رای اعضا انتخاب می‌شود.

به گزارش ایرنا، موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بی تردید با حضور شهرام دبیری در سمت معاون رییس جمهور نقش سازنده دولت و نظام شورایی پس از سال‌ها شکل خواهد گرفت.

نایب رییس شورای عالی استان‌ها درباره انتخاب رییس جدید این شورا هم گفت: رییس قبلی باید استعفایش را تقدیم هیات رییسه شورا کند و ظرف مدت یک ماه در نخستین جلسه نظرات اعضای شورای عالی استان‌ها برای انتخاب فرد جدید گرفته شود.

موسی الرضا حاجی بگلو نایب رییس شورای عالی استان‌ها

حاجی‌بگلو اضافه کرد: جلسات شورای عالی استان‌ها هر ۲ ماه یکبار انجام می‌شود و قطعا در جلسه آینده با نظر مثبت اعضای شورا رییس جدید انتخاب می‌شود و طبق قانون ماده ۸ تا زمان انتخاب رییس جدید، مسوولیت شورای عالی استان‌ها با نایب رییس خواهد بود که اکنون عهده دار این مسوولیت هستم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: طبق قانون تا زمان برگزاری انتخابات رییس جدید شورای عالی استان‌ها تمامی اقدامات اداری و اجرایی این نهاد را بر عهده دارم.

حاجی‌بگلو درباره نامزدی اعضای شورای عالی استان‌ها برای پست ریاست شورا هم گفت: این روند بر اساس توانمندی و مشورت اعضا انجام می‌شود و طبق قانون مشکلی برای داوطلبی «پرویز سروری» رییس سابق شورای عالی استان‌ها نیز وجود ندارد.

شهرام دبیری رییس پیشین شورای عالی استان‌ها و معاون فعلی امور مجلس رییس جمهور

به گزارش حوزه دولت ایرنا، مسعود پزشکیان روز ۱۴ مرداد در حکمی شهرام دبیری را به عنوان معاون امور مجلس رییس جمهور منصوب کرد.

«مسعود پزشکیان» رییس جمهور با صدور حکمی ضمن انتصاب دکتر شهرام دبیری به عنوان معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: امید است با همکاری حوزه امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی و قانون برنامه توسعه با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم در تحقق اهداف دولت مجدانه بکوشید.