شهرکرد- ایرنا- مسئول نماینده ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تقوا و اخلاق را در انتشار خبر حفظ کنند گفت: رعایت تقوای رسانه‌ای محور فعالیت خبرنگاران باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد رضا محمدی روز دوشنبه در همایش "مدار امید" و تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه بسیج و سپاه با اشاره به اهمیت نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهاد تبیین و امیدآفرینی افزود: دشمن امروز تقوای رسانه‌ای را هدف قرار داده بدون اینکه حرمت انسان‌ها و آبروی انسان‌ها برای دشمن مهم باشد.

به گفته وی،گاهی با بی‌تقوای کامل صحنه‌ها و اتفاقات مختلف را تقطیع می‌کنند و هرگونه که مصحلت خودشان باشد را به اطلاع مردم می‌رساند و اصحاب رسانه دقت داشته باشند که تقوای رسانه‌ای در فضای استان رعایت شود و تا مصلحت جامعه تبیین شود.

وی اظهار داشت: جهاد تبیین یک تکلیف واجب و فوری است و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود بر این اصل تاکید داشتند که جهاد تبیین در مقابل تحریف است.

به گفته وی، اصحاب رسانه در بحث تولید محتوا از ابزاری استفاده کنند که مخاطب‌پسند باشد و پیام و محتوای تولیدی باید در زندگی فردی، اجتماعی و جمعی اثرگذار باشد.

محمدی افزود: فعالیت رسانه در شرایط کنونی جامعه بسیار حساس است و اطلاع‌رسانی با یک کار عادی جواب نمی‌دهد و اطلاع‌رسانی نیاز به یک کار جهادی دارد.

به گفته وی، جهاد تبیین در عرصه خبر و پیام‌رسانی نیازمند عزم، اراده و انگیزه است که بتوان بر توان و امکانات دشمن غلبه کند تا با جهاد تبیین، تحریف خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که تبیین نباشد خسارت بزرگی به جامعه وارد می‌شود گفت: در زمان حاضر و جنگ غزه اگر حوادث غزه به درستی تبیین شود و وضعیتی که موجود است به درستی اطلاع رسانی شود به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت.

مسئول نماینده ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری بر تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز مبانی و معارف اسلامی ضعیف بیان می‌شود و این امر باعث شده که دشمنان بر علیه انقلاب یارگیری و جبهه گیری کنند.

به گفته وی،جهاد تبیین یک عرصه گسترده، مهم، بازدارنده و خنثی‌کننده است و باید در اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین ما روایتگر اول باشیم تا بتوان در برابر تحریف‌های دشمن ایستادگی کرد.

خبرنگاران با ایمان و حق‌گو هستند

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه خبرنگار با ایمان حق را می‌شناسد، حق را می‌بیند و حق را بیان می‌کند گفت: خبرنگاری یک شغل نیست، بلکه عشق است و هر روز روز خبرنگار است.

سردار علی‌محمد اکبری با تجلیل از فداکاری و ایثار خبرنگاران استان در همه عرصه‌ها گفت: خبرنگاران متعهد منعکس‌کننده وقایع و اتفاقات بدون تحریف باشد و وقایع روز مانند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قتل عام زنان و کودکان و مردم بیگناه غزه را بیان کنند.

وی اظهار داشت: خبرنگار با وجدان تاریخ را درست می‌نویسد و از تحریف آن جلوگیری می‌کند و فرقی ندارد مسلمان باشد یا غیرمسلمان در حالیکه خبرنگار با ایمان فراتر از یک خبرنگار با وجدان است و حق را می‌شناسد، حق را می‌بیند و حق را می‌گوید.

به گفته وی، کار خبرنگاران با ایمان که فراز و نشیب‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی را دیده‌اند، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایرنا، در همایش مدار امید در سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از خبرنگاران استان و روابط عمومی‌های بسیج و سپاه استان و خانواده شهدای رسانه استان تجلیل شد.