اراک - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸، احیای واحدهای تولیدی راکد و مشاغل خرد امسال از سوی این صندوق در نقاط مختلف استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل نوروزی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این میزان تسهیلات به یک‌هزار و ۷۲ متقاضی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی سال گذشته رتبه دوم پرداخت تسهیلات و رتبه سوم جذب تسهیلات را در کشور کسب کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با بیان اینکه این بانک تنها بانک تخصصی در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال است، اظهار کرد: میزان راستی آزمایی تسهیلات ۹۹درصد و میزان معوقات بانکی در حال حاضر ۱.۷ درصد است.

نوروزی با بیان اینکه تسهیلات بانک کارآفرینی با کارمزد صفر تا ۱۲ درصد پرداخت میشود، اضافه کرد: ۹۰ درصد اعتبارات وام تکلیفی تبصره ۱۸ صندوق کارآفرینی تاکنون جذب شده است و مشکلی در پرداخت وام در این صندوق وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق کارآفرینی امید از ادغام صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع)، صندوق توسعه‌ اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان شکل گرفته است، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این صندوق حمایت از کسب و کارهای تولیدمحور و اشتغالزا است که تاکنون موفقیت‌های بسیاری در این حوزه داشته است.