تبریز- ایرنا- فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: تکلیف امروز ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تسلیم نظر رهبری بودن است و در مواقع حساس کشور منتظر نظر ایشان باید باشیم، رهبر معظم انقلاب با هدایت‌های پیامبرگونه، زمینه اطمینان و آرامش در جامعه و اعتماد جهانی و بین المللی را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سردار اصغر عباسقلیزاده روز دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق بعد از ۲۰ روز انتظار دشمن عملیاتی شد، افزود: انتظار برای دشمن یک حالت روانی و اضطرابی دارد و شاید همین عملیات روانی مهمتر از عملیات نظامی باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین درسی که از محرم گرفتیم، مقابله با دشمنان و خدمت به مظلومان است، ادامه داد: نیروهای مسلح برای برقراری امنیت جامعه و دفاع از نظام و نقشه‌های بیگانگان آماده هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های سپاه در رده فرهنگی بر مبنای تعالیم الهی و سیره اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: سپاه، تمام فعالیت‌های فرهنگی خود را در راستای فرمایشات امامین انقلاب و همکاری با همه فعالان فرهنگی کشور اجرایی کرده و سپاه آذربایجان شرقی نیز در این راستا با تمام ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، خصوصی و عمومی در مسائل فرهنگی ارتباط دارد.

وی افزود: سپاه به عنوان فرزند انقلاب و سرباز ولایت در هر زمینه‌ای که انقلاب نیاز داشته باشد، بر مبنای فرامین انقلاب وارد صحنه شده و نقش آفرینی می‌کند.

وی اعلام کرد: بسیج استان دارای ۱۹ قشر و سپاه استانی نیز دارای ۲۲ قشر است که عمده فعالیت‌های آن‌ها در زمینه مسائل فرهنگی، اعتقادی، انقلابی و مذهبی معطوف است.

عباسقلیزاده تاکید کرد: دستگاه‌های مختلفی به عنوان متولی فرهنگی فعالیت می کنند و هر یک نیز دارای وظایفی هستند اما این وظایف تا به امروز آنچنان که باید عملیاتی نشده که آثار آن در جامعه قابل ملموس است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در جامعه، اظهار کرد: خبرنگاران، نقش تبیینی و هدایت افکار عمومی را در جامعه دارند و در صورت احساس بروز مشکل و چالشی می‌توانند رویکرد و رفتارهای مدیران و مسئولان را شناسایی و اصلاح کنند.

وی گفت: مدیران بیشتر به مسائل درون سازمانی مشغول هستند و فعالیت‌ها در زمینه فرهنگی جامعه کافی نیست و به نتیجه مورد انتظار نمی‌رسد.

عباسقلیزاده در خصوص رویکرد سپاه در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز خاطرنشان کرد: رویکرد سپاه، تبلیغ مشارکت حداکثری و شاخص های انتخاب اصلح در زمان انتخابات بود و در موضوع مشارکت و تامین امنیت برگزاری انتخابات وظیفه داشت.

وی ادامه داد: سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به نفع فردی یا شخصی وارد صحنه نشده و در دوران‌ مختلف ریاست جمهوری، همچنان در عرصه حضور داشته و با دولتمردان همکاری و فعالیت داشته است.

سپاه، تعامل با دولت و نمایندگان مجلس را در راستای پیشبرد اهداف نظام و دستاوردهای انقلاب در دستور کار دارد و در موضوعات و عرصه‌های مختلف نیز دارای رفتار ثابت بوده و هیچگاه تغییر رویکرد نداده است.

عباسقلیزاده در خصوص مطالبات استان از رئیس جمهور، گفت: با توجه به یکسری مشکلات و مطالبات بر زمین مانده استان، انتظاراتی مردم استان از دکتر پزشکیان دارند که از جمله آن، انتخاب یک یا ۲ وزیر از استان، منتفع شدن آذربایجان شرقی از منابع طبیعی مثل معدن طلا و مس و حمایت از سایر کارخانه ها در راستای اشتغالزایی است.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه را دولت‌ها خشک نکرده‌اند بلکه خشکسالی و کمبود بارش‌ها عامل اصلی وضعیت بحرانی آن است که سپاه در راستای احیای آن وارد شده و پروژه انتقال آب کانال کانی سیب به دریاچه را اجرایی کرده است و پروژه انتقال آب ارس به تبریز را در دستورکار دارد.

وی ادامه داد: طرح پیشنهاد انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه را برای رفع مشکل خشکسالی دریاچه در سال ۹۸ به دفتر ریاست جمهوری ارائه دادیم که به احیای ۱۰۰ درصدی ، جلوگیری از مضرات زیست محیطی، انتفاع مردم و بخش کشاورزی استان‌های شمالغرب و اشتغال منطقه کمک می‌کند.

عباسقلیزاده اظهار کرد: اجرای این پروژه نیازمند هزینه بالا و سرمایه‌ کلانی است اما دولت می‌تواند با انتشار فراخوان عمومی، ده‌ها شرکت را در این طرح مشارکت بدهد تا با حل مشکلات مردم، استان‌های شمالغرب کشور به استان‌های جنگلی تبدیل شوند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در دوران پیروزی انقلاب و جنگ نرم کنونی، اظهار کرد: سپاه، عمده فعالیت‌های خود را مسجد محور برگزار می‌کند و معتقد است که حضور جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در مساجد از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص نقش آفرینی سپاه در موضوع ورزش نیز افزود: تا ۱۰ سال گذشته، مدیریت تیم فوتبال تراکتور را برعهده داشتیم ولی به خاطر هزینه بالای این تیم، سپاه نتوانست بودجه مربوطه را تامین کند بنابراین به خریدار واجد شرایط واگذار شد و امروز نیز سپاه برای همه اقشار جامعه ورزشکاران خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سوله‌های ۹ دی و صالحین سپاه در سراسر استان و دهکده ورزشی سپاه در تبریز ایجاد شده است، گفت: نگاه سپاه به ورزش، جامعیت دارد و به یک رشته مخصوص محدود نشده‌ است.

عباسقلیزاده با اشاره به دیدار با سه والیبالیست جوان استان در تیم ملی و شطرنج باز استان که حاضر به رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی نشد، تاکید کرد: در کنار تمامی ورزشکاران هستیم و تمامی امکانات را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سپاه می‌تواند سنگر دفاعی خبرنگاران در مقابل ارگان‌های مختلف باشد، ادامه داد: مطالبه گری باید به صورت منطقی و در حد توان رده مورد مطالبه باشد تا به موضوع اشرافیت داشته باشند.

وی با اشاره به مطالبه گری سپاه از مسئولان و نمایندگان استان، تاکید کرد: سپاه هرجایی که کوتاهی، کم عملی، بی عملی و بدعملی مسئولی دیده شود، به موضوع ورود کرده و پیگیر می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا اظهار کرد: معتقد هستیم که اگر مطالبه گری باشد، مسئولانی که در سیستم اداری خود غرق هستند را به مشاهده واقعیت‌ها و حقایق هدایت می‌کند.