تهران- ایرنا- مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس گفت: مادران شهدا نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و در برخی از خانواده‌ها پدران همراه پسرانشان به شهادت رسیدند و حتی خانواده‌هایی تنها فرزند پسرشان شهید شد.

به گزارش ایرنا، سردار نادر ادیبی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: همه افراد در حوزه های مختلف وظیفه دارند موضوعات دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید و آینده تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از هنر و تکنولوژی برای روایت سلحشوری رزمندگان و اتفاقاتی که رخ داده، ضروری است، افزود: ما در موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس سعی کردیم از این روش‌ها برای انتقال مفاهیم استفاده کنیم.

سردار ادیبی ادامه داد: برای اینکه جوانان بهتر با مفاهیم آشنا شوند برنامه هایی در نظر گرفته شده که در حال طراحی آنها هستیم. روح دفاع مقدس مومنانه، پر از احساس و منطق رزمندگان که برای رسیدن به آرمان هایشان تلاش کردند را باید به نسل جدید نشان دهیم، شاید ما در نشان دادن آن کم کاری کردیم. در دوران دفاع مقدس اتفاقاتی رخ داد که مردم با نگاه کردن به عقبه خود آن کار را انجام دادند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس گفت: باید به جوانان بگوییم، حادثه های زیادی اتفاق افتاده که انسان‌های بزرگ برای اعتلای کشور تنها دارایی ارزشمند خود یعنی جانشان را فدا کردند.آنها در عملیات های بزرگ و سخت مانند والفجر هشت که سرعت آب بسیار زیاد، سیم خاردارها از قد رزمندگان بلندتر بود و سنگرهایی با فاصله کمتر از پنج متر قرار داشتند، غواصان با یک اسلحه سبک با ایمانی که داشتند پیروز شدند.

سردار ادیبی تصریح کرد: با بررسی عملیات ها در دوران دفاع مقدس می‌خواهیم به جوانان بگوییم رزمندگان انسان های بزرگی بودند که با حداکثر امکانات و با ایمان و توکل بر خدا کارهای بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی موزه دفاع مقدس به ما کمک کنند تا مردم به این مکان ها بیایند، کتاب ها را بخوانند و با خاطرات شهدا انس بگیرند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: حس اقتدار در مردم باید به وجود بیاید و پیروزی های بزرگ در دوران دفاع مقدس به مردم گفته شود. به قول رهبر معظم انقلاب، دوران دفاع مقدس قیامت کبرا بود.

سردار ادیبی گفت: در دوران دفاع مقدس سلسله اتفاقاتی افتاد که از خانه مردم شروع شد مثل نقش خانواده ها با محور مادران؛ اگر چند موضوع را بررسی کنید، می فهمید مادران شهدا چه نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند. در برخی از خانواده‌ها پدر خانواده با پسرانش به شهادت رسیدند و برخی دیگر از خانواده‌ها تنها فرزند پسر آنها شهید شد، در اینجا به نقش خانواده بخصوص مادران پی می‌بریم.

جهان در نبود خبرنگاران در سکوت فرو می‌رفت

سردار علی اصغر محسن شیخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران نیز در این نشست گفت: هر چقدر در حوزه ماموریت و اثرگذاری کار خبرنگاران بگوییم زیره به کرمان بردن است شما مشکلات را تحمل کرده اید و ایستاده اید روز خبرنگار در یک روز خلاصه نمی شود هر روز اتفاقاتی که می افتد اگر منعکس نشود، جهان در سکوت فرو می رود. ما قدردان خبرنگاران هستیم و وجود شما را ضروری می دانیم.

وی افزود: خدمات رسانی به این قشر بزرگ از جامعه سرمایه گذاری است.هر جمله خبرنگاران می تواند بر تصمیم مدیران اثر بگذارد. خبرنگاران در ابتدای جبهه نبرد قرار دارند. اگر آنها جنایت های رژیم صهیونسیتی در غزه را در جهان مخابره نمی کردند کسی از ابعاد گسترده این فاجعه مطلع نمی‌شد.