بجنورد-ایرنا- رییس ستاد اربعین خراسان شمالی خواستار تسریع در دایر شدن پرواز هوایی بجنورد - نجف از طریق فرودگاه این استان شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حسن ناهیدی در هشتمین جلسه ستاد اربعین استان اظهارکرد: وضعیت برقراری یا عدم برقراری پروازهای بجنورد - نجف از طریق فرودگاه شهدای بجنورد سریعتر تعیین تکلیف شود و به مردم اطلاع رسانی شود تا سبب سردرگمی زائران نشود.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و از این تعداد ثبت نام ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر قطعی شده و بیش از ۱۴ هزار نفر مرز مهران را انتخاب کرده اند.

رییس ستاد اربعین خراسان شمالی گفت: پرداخت ارز تسهیل یافته و ۵۳ شعبه پست بانک در این استان برای توزیع ارز اربعین فعال هستند.

رییس ستاد اربعین خراسان شمالی اضافه کرد: تدابیر استقرار موکب بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس از زائران استان اعزام شده اند

وی ادامه داد: همچنین کاروانی از پزشکان و پرستاران نیز برای ارائه خدمات درمانی به عراق اعزام شده اند، لازم است برای آگاهی زائران در مسیر های رفت و به ویژه در موقع برگشت اطلاع رسانی و راهنمایی لازم صورت گیرد تا تردد بدون مشکل انجام شود.

ناهیدی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید به خوبی در راستای وظایف خود و با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین حسینی باشند.

وی اربعین را به عنوان یک حرکت جمعی و حلقه وصل جریان مقاومت و جهان اسلام خواند و بیان کرد: پیاده روی اربعین از ابعاد فرهنگی و بصیرتی دارای اهمیت است لذا با آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه این حرکت، افزایش مشارکت مردم و اقدامات فرهنگی و بصیرتی بسترسازی شود.

به گزارش ایرنا، تدابیر لازم جهت تزریق واکسن سرخک، اهمیت تامین امنیت و سلامت زائران، ایجاد سکو برای هماهنگی و تجمیع زائران در یک نقطه ی مشخص،ضرورت سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل و بررسی دقیق جابجایی زائران توسط تاکسی های اینترنتی، تامین ناوگان برای جابجایی مسافران داخل استان همزمان با خدمات رسانی به زائران از مباحث مطرح شده در این نشست بود.