زنجان - ایرنا - دبیر هیات اسکواش زنجان گفت: ۱۷ تیم و حدود ۹۰ ورزشکار، مربی و سرپرست در مسابقات اسکواش قهرمانی کشور پسران در رده سنی کمتر از ۱۳ سال شرکت کردند.

مرتضی خادمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به کیفیت بالای این مسابقات در استان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی ها مراسم فینال و اختتامیه رقابت ها فردا در سالن اختصاصی هیات اسکواش استان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد ورزشی را معرفی برگزیدگان جهت حضور در اردوی تیم ملی عنوان کرد و گفت: نفرات برتر پس از طی اردوی آماده سازی به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند.

این مسوول ادامه داد: سه ورزشکار استان نیز در این رقابت ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات، ناظرین فدراسیون بر روند برگزاری رقابت ها نظارت می کنند، اضافه کرد: هیات اسکواش زنجان در سال ۹۸ نیز مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی کمتر از ۱۱ سال را میزبانی کرد.

اسکواش جزو رشته های ورزشی مهیج و پرتحرک است که با راکت انجام می شود و علاوه بر جنبه های سرگرمی و فعالیتهای ذهنی و جسمی،‌ ورزشی است که می توان آن را تا سطح قهرمانی ادامه داد.

این ورزش که به ۲ صورت راکت و تنیس تقسیم می شود،‌ با ۲ یا چهار بازیکن انجام می شود و دارای انواع مختلف از جمله اسکواش تک دیواره یا اسکواش پارکی، تک دیواره داخل سالن، ساحلی، مینی اسکواش، دیواره متحرک اسکواش، کورت با یک طرف شیشه، کورت بادی اسکواش، اسکواش شیشه ای تمرینی، اسکواش شیشه ای تمام استاندارد و اسکواش مدارس است.