چابهار - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تامین زیرساخت‌ها برای مرز ریمدان و ورود زائران اربعین ضروری است و مسوولان در بحث حمل و نقل، ساخت جاده دسترسی مناسب و مکان‌های استقرار و اردوگاه‌های مختلف تامین شود تا هم زائران و هم مردم منتفع شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: فرصت های ما برای خدمت بسیار کوتاه است بنابراین باید تمام توانمان را برای برطرف کردن مشکلات مردم بکار گیریم.

وی افزود: مناطق آزاد در کشور از موفقیت های زیادی برخوردار نبوده‌اند در حالیکه در کشورهای همجوار مناطق آزاد خیلی موفق بوده‌اند و ما باید از آنها الگوبرداری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای مناطق آزاد اهداف بلندی ترسیم شده و مدیران در سنجش کار خود خروجی خوبی داشته باشند که در راستای توسعه و آبادانی منطقه باشد و مردم از کارها منتفع شوند.

وی ادامه داد: مدیران منطقه آزاد چابهار هر سال جابجا می شوند بطوریکه در چند سال اخیر با سه مدیرعامل یک جلسه داشتیم و سری بعد که آمدیم با مدیر دیگر و این جابجایی ادامه دارد توصیه می شود چون فرصت ها کم هستند برای خدمت به مردم نهایت تلاش و کوشش خود را بکار گیرند.

آیت الله محامی تصریح کرد: مناطق آزاد در ایجاد اشتغال و تولید زمینه سازی کنند تا در اجرا هم موفق باشند و بتوانند با درآمدزایی موجب توسعه شوند.

وی بیان کرد: با تغییر دولت شاهد تغییر مدیران هستیم و تا آشنایی مدیر جدید ۶ ماه طول می‌کشد تا محیط کار آشنا شود.

به گزارش ایرنا نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با مولوی عبدالرحمان ملازهی امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

آیت‌الله مصطفی محامی با حضور در منزل مولوی عبدالرحمان چابهاری امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار که از سفر معنوی حج تمتع بازگشته است، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به درگاه الهی برای سلامتی و بهروزی وی دعا کرد.

امام جمعه زاهدان در رابطه با مسائل مختلفی از جمله تدوین کتاب آموزشی احکام ذبح شرعی از دیدگاه فقه حنفی و نیز تنظیم مقررات بانکی بر اساس فقه حنفی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

همچنین نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان از محل اسکان زوار پاکستانی اربعین حسینی در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد. وی در این بازدید از نزدیک در جریان نحوه ورود زوار و خدمات قابل ارائه به آن‌ها قرار گرفت.

امام جمعه زاهدان در ادامه به مسوولان، دست‌اندرکاران و خادمین جهت خدمات‌دهی به زائران خداقوت گفت.

برچسب‌ها