ایلام- ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران از ابتدای صفر تا کنون از مرز مهران تردد کردند، گفت: زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی شهید سلیمانی مهران و زرباطیه عراق در مقایسه با گذشته متحول شده است.

به گزارس ایرنا، حسن بهرام‌نیا، شامگاه دوشنبه در آیین برافراشته شدن پرچم امام حسین(ع) در پایانه مرزی زرباطیه عراق، اظهار کرد: وزیر کشور و همچنین استاندار استان واسط عراق نهایت تعامل و همکاری را در بحث ارتقاء خدمات رسانی به زائران داشتند.

وی با اشاره به برگزاری آیین برافراشته شدن پرچم امام حسین(ع) در نقطه صفر مرزی، گفت: از استانداری واسط که بانی برگزاری این آیین بودند قدردانی ویژه دارم.

استاندار ایلام فزود: از سال گذشته تا به امروز شاهد تحولات و تغییرات قابل ملاحظه‌ای در تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران و پایانه زرباطیه هستیم.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه مرز مهران یکی از پنج مرز ورود زوار به عراق برای زیارت عتبات عالیات است، گفت: حدود ۶۰ درصد زوار از این مرز تردد می‌کنند که سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: از اول صفر تاکنون بیش از ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که از ابن تعداد ۳۱۲ هزار از مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند و مابقی از همین مرز وارد کشور شدند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.