زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی زنجان با اشاره به پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در استان، گفت: وزش باد به خصوص در ساعات بعدازظهر تا پایان هفته جاری شدت می‌گیرد و به حد نسبتا شدید می‌رسد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی طی روزهای آینده آسمان مناطق مختلف استان عمدتا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

وی یادآور شد: روز شنبه هفته آینده امواج ضعیفی از زنجان عبور می کند که جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمال بارش های پراکنده وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز نوسانات قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، اظهار داشت: به طور کلی روند دمای استان کاهشی است و به خصوص هفته آینده هوای خنکی بر استان حاکم می شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته لولک آباد با ۱۳ درجه کمترین و حلب با ۴۱ درجه بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۸ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۴ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.