رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر گیلان از اعزام تیم درمانی و استقرار درمانگاه این جمعیت برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف خبر داد.

هادی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: درمانگاه هلال‌احمر گیلان متشکل از ۴۶ پزشک عمومی، متخصص، پرستار، تکنسین دارویی، خدمات، انتظامات و پذیرش روبروی درب شیخ طوسی حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) جنب فروشگاه محصولات فرهنگی عتبه علویه برای ارائه خدمات درمانی مستقر شده‌است.

وی بیان کرد: مجوز استقرار ۲ موکب درمانی مردمی گیلان (۲ تیم ۲۱ نفره) شامل، موکب محسنین و ۳۱۳ صلوات حضرت مهدی (عج) برای استقرار در کربلا از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر دریافت شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اضافه کرد: این موکب‌های درمانی خدماتی اعم از اورژانس، عمومی، تخصصی، توزیع اقلام دارویی، ویزیت، تزریقات، نوار قلب و کنترل قندخون انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات از سوی امدادگران سلامت مواکب به عنوان برخی از برنامه‌های هلال‌احمر در اربعین حسینی اظهار کرد: این امدادگران به همراه وسایل مورد نیاز کمک‌های اولیه و اقلام ضروری به همراه موکب‌ها اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: ۱۰ امدادگر سلامت در ۱۰ موکب اصلی استان به خادمان موکب‌ها، خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهند و خدمات‌رسانی تیم‌های درمانی و امدادگران سلامت تا پایان اربعین ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار تاکنون؛ ۳۴ هزار و ۸۴۷ گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۰ نفر با پرداخت وجه نقد ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

۸۷ هزار نفر عضو هلال‌احمر گیلان هستند.