نوشهر - ایرنا - مراکز درمانی غرب مازندران پس از آتش سوزی بخشی از ابنیه و تجهیزات پزشکی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر طبق گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران به منظور پذیرش بیماران نیازمند جراحی و بدحال به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حوالی ساعت چهار بامداد روز گذشته - دوشنبه - به علت اتصالی برق در انبار دارویی طبقه دوم بخش آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی نوشهر آتش سوزی رخ داد و هرچند پس از به صدا در آمدن سامانه آلارم و متوجه شدن کادر درمانی این حادثه به آتش نشانی گزارش شد و آتش نشانان همان زمان برای اطفای حریق پای کار آمدند منتهی بر اثر این آتش سوزی خسارت زیادی به ابنیه و تجهیزات پزشکی به ویژه آی سی یو این مرکز درمانی وارد شد و در ادامه هم هفت نفر از بیماران بستری در آی سی یو به دیگر بخش های این بیمارستان انتقال داده شدند و نکته دیگر هم طبق گزارش ها روز گذشته هم گروه های درمان، بازرسی و دفتر فنی اورژانس، پیش بینی و مدیریت طبق تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نوشهر اعزام شدند.
کاظم محمودی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بخش های خسارت دیده این مرکز درمانی ناشی از آتش سوزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این بازدید و نشستی که با مسوولان بهداشتی و درمانی این شهرستان برگزار شد مهم ترین نکات مورد تاکید این بود که با مسوولان دیگر بیمارستان های غربی مازندران به یه ویژه آیت الله طالقانی چالوس در این نشست هماهنگی های لازم به عمل آمد تا پذیرای تعدادی از بیماران تحت مراقبت های ویژه بخش آی سی یو و همچنین بیماران دیالیزی باشند.

وی اظهار کرد : بخش دیالیز به خاطر دود گرفتگی محیط و تجهیزات آن هم اکنون شرایط ارایه خدمات به بیماران را ندارد. بنابراین تصمیم گرفته شد که این بیماران را به بخش های درمانی خصوصی و بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس انتقال داده شوند تا خللی در ارایه خدمات به آن ها ایجاد نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران گفت : ارایه خدمات به بخش های جراحی در بخش اورژانس و بخش داخلی در واحد اطفال از دیگر تصمیماتی بوده که امروز گرفته شد و از مسوولان این واحدها هم خواسته شد تا پایان هفته واحد سی تی اسکن و رادیولوژی را هم بررسی و راه اندازی کنند و ضمن آنکه بخش اورژانس هم در هیچ شرایطی تعطیل نشود.

محمودی افزود : با توجه به خسارت زیاد آتش سوزی به ابنیه و زیرساخت های برق رسانی و تجهیزات بنابراین از مسوولان بیمارستان نوشهر خواسته شد در هیچ شرایطی اقدام به جابه جایی تجهیزات آسیب دیده نکنند تا کارشناسان بیمه پس از حضور و برآورد خسارت، آن زمان چنین اقدامی انجام دهند.

وی بدون ارایه گزارش میزان خسارت دیده ناشی از این حادثه خاطرنشان کرد : به طور طبیعی گرمای هوا، پایین سطح مقاومت کابل های برق به علت استفاده از سامانه سرمایشی منجر به اتصالی برق شد و افزون بر آن به علت قرار گرفتن اقلام دارویی اشتعال زا به گسترش آتش سوزی و سرایت آن به دیگر نقاط این بیمارستان کمک کرد تا این حادثه رخ دهد و خدارو شکر با حضور بموقع آتش نشانان تلفات انسانی و مصدوم نداشتیم.

بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی، جراحی عمومی، کودکان، نوزادان، زنان وزایمان، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی چشم گوش حلق و بینی، زایشگاه، تالاسمی، دیالیز، اورژانس، بخش‌های ویژه آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.

این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.