همدان-ایرنا- فرماندار همدان گفت: ۳۰ طرح کلیدی و اثرگذار در بخش‌های اقتصادی و گردشگری همدان آغاز شده که برای تکمیل نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش ایرنا، مسلم مخفی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به طرح های گردشگری همدان اظهار کرد: پروژه دریاچه سد اکباتان و مسیر گردشگری امامزاده محسن ظرفیت چشمگیری برای توسعه گردشگری محسوب می شود که با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار کافی رها شده است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲۳۳ طرح به شهرستان همدان در سالجاری اختصاص یافت که با این میزان اعتبار نمی توان طرح های بزرگ را پیش برد.

فرماندار همدان گفت: ساماندهی مسیر گنجنامه و رفع مشکلات ترافیکی آن نیازمند اعتبارات ملی است که در این رابطه باید از ظرفیت نمایندگان همدان در مجلس استفاده شود.

مخفی افزود: در مسائل شهرداری و خدمات شهری مشکلات زیادی وجود دارد، مبلمان همدان برای شهری که عنوان تاریخ و تمدن را دارد مناسب نیست.

وی اظهار کرد: در زمینه اعمال مقررات برای جلوگیری از کورس‌های شبانه در بلوارهای همدان مصوباتی تصویب شد و توقیف موتورسیکلت و خودروهای متخلف در دستور کار قرار گرفته است.

رسانه های برای اجرای طرح های بزرگ و اثرگذار جریان سازی کنند

فرماندار همدان تاکید کرد: جریان‌سازی توسط رسانه‌ها، در زمینه‌های مختلف و طرح های بزرگ صورت بگیرد، به طور مثال مسیر میدان شهید همدانی تا پلیس راه باید چهار بانده شود که نیاز به جریان سازی رسانه‌ها دارد.

مخفی درباره نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر همدان نیز گفت: بنا به درخواست پلیس دوربین برای طرح زوج و فرد نصب شده است.

وی ادامه داد: رفع ترافیک همدان نیاز به اتفاقات بنیادی دارد، حمل و نقل عمومی در همدان پیر و فرسوده است و اجرای پروژه تراموا در شهر راه گشا است.

فرماندار همدان با اشاره به پیگیری تکمیل ایستگاه راه‌آهن همدان گفت: در این خصوص اعتبار قابل قبولی تخصیص یافته و رفع مشکلات راه دسترسی نیز در دستور کار قرار دارد.

مخفی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت رسانه های غیر شناسنامه دار افزود: اگر از هویت رسانه‌های رسمی کشور دفاع نکنیم هرج و مرج اجتماعی و روانی برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: شوراهای تخصصی شهرستان در ارزیابی وزارت کشور رتبه عالی را کسب کرد که نشان دهنده این است که شوراها و کارگروه‌های تخصصی کار خود را به درستی انجام دادند.

فرماندار همدان اظهار کرد: همدان در مسیر ترانزیت غرب کشور قرار دارد بنابراین از نظر مباحث امنیتی و انتظامی اهمیت زیادی دارد و با تدابیر خاص در تمام برنامه‌های استان هیچ حادثه امنیتی نداشتیم.