یزد- ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد گفت: از ابتدای ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۷۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان قیمت به مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال به طرح‌های اشتغال در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

"سید عباس امامی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تسهیلات یاد شده ۱۳ طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش صنایع تکمیلی، هفت طرح به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در بخش خدمات کشاورزی و ۱۵۰ طرح به مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال در بخش تولید محصولات کشاورزی پرداخت شده که زمینه ایجاد و تثبیت ۲۲۰ فرصت شغلی را فراهم نموده است.

وی اظهار کرد: از تسهیلات پرداختی،۱۰۲ طرح به مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال به مردان،۶۳ طرح به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به بانوان و پنج طرح به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال به اشخاص حقوقی پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد افزود: تسهیلات پرداختی بیشتر در زمینه پرورش گیاهان دارویی،گلخانه‌های سبزی و صیفی، تولید محصولات لبنی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی می‌باشد.

وی ادامه داد: کشاورزی برای همه کشورها مهم است و حمایت از بخش کشاورزی اقدامی مهم،راهبردی و استراتژیک است و صندوق کارآفرینی امید نیز با هدف رونق تولید، ایجاد اشتغال و تأمین امنیت غذایی، حامی طرح‌های کشاورزی و صنایع وابسته به آن می‌باشد.

هم اکنون هشت صندوق کارآفرینی امید با ۲۶ نیرو در استان یزد در حال ارائه خدمات هستند.