زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از برگزاری پویش "چشم به راهیم" به مدت ۱۶ روز با هدف استقبال از زائران و ایجاد تسهیل در سفرهای اربعین در پایانه مرزی ریمدان خبر داد.

شهرام مبارکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابعاد مختلف فعالیت‌های این اداره کل در ایام اربعین افزود: برای ارائه خدمات حداکثری به کاربران جاده‌ای به‌ویژه زائران پاکستانی کربلای معلی، همسو با مجموعه اقدامات تخصصی، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها، افزایش ضریب ایمنی و بخشندگی در شبکه راه‌های جنوب استان، ایجاد امنیت و رفاه بیشتر در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، نظارت بر فعالیت صنوف وابسته از جمله شرکت‌های مسافربری و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی از جمله اقدامات شاخصی است که به طور ویژه در طول ایام اربعین و حتی پیش‌تر از آن شروع و عملیاتی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همسو با اقدامات مذکور، فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد که مهمترین آن برگزاری پویش "چشم به راهیم" به مدت ۱۶ روز، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی از فعالیت‌های سازمان از جمله آخرین وضعیت راه‌ها و نحوه جابه‌جایی زائران، تولید محتواهای مختلف آموزشی و فرهنگی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه و صدا و سیمای استان است.
وی محل اجرای این پویش را در پایانه مرزی ریمدان عنوان کرد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله مداحی، تعزیه،موسیقی زنده عاشورایی، پرده خوانی، عزاداری، توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی و توزیع بسته های فرهنگی در این پویش با بهره‌گیری از ظرفیت جامعه روحانیت و هنرمندان بومی استان انجام می‌شود و همچنین در کنار این اقدامات، آموزش‌های لازم به مسافران و به‌ویژه زوار الحسین (ع) در خصوص ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا قدم گذاشتن در مسیر پیاده‌روی اربعین و زیارت کربلا کاری ساده نیست اما با دو پای عشق و معرفت به حسین (ع) شدنی است و به قولی کاری است که از دل برمی‌آید و در این میان خدمت‌رسانی به خیل عاشقان اباعبدالله نیز عشقی هم‌سنگ آن می‌طلبد.

پیاده روی اربعین یعنی وصال عاشق و معشوق و خوشا به حال آنان که در این سختی به وصال معشوق می‌رسند و می‌توانند با عشق بر خاک او بوسه زنند و در پیشگاه ضریحش اشک ارادت بریزند.

سالهاست که دل‌های عاشق به ویژه زوار کشور دوست و همسایه پاکستان سردار سر به دار کربلا در چهلمین روز شهادت مظلومانه آن حضرت، برای پابوسی آن بزرگوار عزم جزم کرده و دل به دریا می‌زنند تا بار دیگر ارادت و عشق بی چشمداشت خود را در پیوندی دلی با خاک پاکش ثابت کنند.

در سیستان و بلوچستان همه پای کارند تا به وسع خود به امام حسین (ع) و زائران پاکستانی که قصد سفر به کربلای معلا و زیارت قبر آقا را دارند خدمت کنند، در این میان نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با تمام توان و بدون احساس خستگی و با هدف و نیت قرب خداوند آمده‌اند تا بار دیگر در صحنه خدمت سنگ تمام بگذارند و بهترین شرایط را برای پذیرش زوار فراهم کنند.

با وجود تازه تاسیس بودن پایانه مرزی ریمدان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان اقدامات ارزشمندی عمرانی برای پذیرش زوار خارجی در این پایانه انجام داده که ساخت و نصب سایبان، سرویس‌های بهداشتی، نصب مخازن تامین آب بهداشتی، راه اندازی لاین‌ها و گیت گذرنامه و تعبیه مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های امنیتی و گمرک از شاخص‌ترین آنها به شمار می‌رود.

همچنین تدابیر لازم برای جابه‌جایی مطلوب زائران از پایانه مرزی ریمدان به سمت استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از طریق هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل مسافر انجام شده که همه این اقدامات حاکی از مهیا بودن شرایط برای پذیرش زوار پاکستانی دارد.