ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از استقرار موج گرمای هوا در این استان برای روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و از زائران اربعین خواست در ساعات خنک هوا پیاده‌روی کنند.

احسان احمدی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جبهه هوای گرم از روز پنجشنبه وارد استان می شود و تا اوایل هفته جاری تداوم خواهد یافت.

وی افزود: در این مدت دمای هوای مناطق گرمسیر به ۵۰ درجه سانتیگراد و مناطق سردسیر هم به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

احمدی نژاد یادآور شد: باتوجه به اینکه موج گرما بر عراق نیز حاکم می شود از زائران خواست به منظور جلوگیری از گرمازدگی توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: دمای هوای شهرهای نجف و کربلا نزدیک به دمای شهر گرمسیری مهران است و زائران در شهرستان مهران و در طول مسیر پیاده روی مسیرهای مهران تا کربلا و نجف در عراق از زیر سایبان های تعبیه شده طول مسیر تردد کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام بیان کرد: پیاده روی در ساعات اوج گرما و زیر نور مستقیم خورشید انجام نشود و در مدت پیاده روی از نوشیدنی های خنک جهت جلوگیری از گرمازدگی بنوشند.

به گزارش ایرنا، استقرار سه روز یا بیشتر از سه روز گرمای هوا که برای مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیری بیشتر از ۴۸ درجه سانتیگراد باشد، موج گرما نامیده می‌شود.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.