شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه ساخت مدرسه در طرح ملی مسکن برای آبادانی شهرک‌ها مهم است گفت: ساخت مدرسه در سایت‌های طرح‌های ملی مسکن ضروری است.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون در محله منظریه شهرکرد به ۱۶ مدرسه جدید نیاز دارد و لازم است که زمین مورد نیاز ساخت این مدارس تامین شود و از همه ظرفیت‌ها به خصوص خیرین، اعتبارات آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت این مدارس استفاده شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته اجرای ماده ۱۸ شورای آموزش و پروررش در زمینه احداث مدرسه در محله‌ها و شهرک‌های مسکونی که جدید احداث می‌شود، کمرنگ بود در حالی که باید در ابتدای اجرای این طرح‌ها زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه، فضاهای ورزشی، فضای سبز، مسجد و اماکن فرهنگی در نظر گرفته می‌شد.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه معلمان و همکاران فرهنگی در همه عرصه‌ها به خصوص در انتخابات نقش مهم و اثرگذار داشتند اظهار داشت: آموزش و پرورش و معلمان در انتخابات اسفندماه سال‌گذشته و انتخابات رییس‌جمهوری کمک بزرگی به ستاد انتخابات کردند و همه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی این اداره در برگزاری انتخابات بسیج شده بود.

وی ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات گفت: اگر همکاری و تلاش آموزش و پرورش و معلمان نبود کار به سختی انجام می‌شد.

حسین میرزایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک ارگان مهم و تاثیرگذار در سطح استان و کشور است افزود: در زمان تقسیم‌بندی بودجه و اعتبار این وزارتخانه باید به صورت ویژه دیده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید نیاز است تمهیدات لازم برای رفع مشکل سرویس مدرسه و سایر مشکلات از جمله ساماندهی معلمان و کلاس‌بندی دقیق و منظم انجام شود تا سال تحصیلی بدون دغدغه آغاز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفع مشکلات معلمان از جمله مسکن، معیشت در دستور کار ویژه قرار گیرد افزود: معلمان باید بدون دغدغه و با کمترین مشکل در کلاس‌های درس حاضر شوند.

نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با هفت هزار و ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سه سال‌گذشته بیش از هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده شد گفت: هم‌اکنون عملیات احداث ۱۰۰ باب مدرسه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸هزار مترمربع زیربنا در دست اجراست که از این تعداد ۸۰ طرح به‌صورت مشارکتی و با کمک خیران مدرسه‌ساز اجرا می‌شود.

مهدی اسعد افزود: در این مدت برای اجرای طرح ایزوگام و آسفالت مدارس استان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که ۱۰۵ مدرسه با متراژ ۱۶۲ هزار مربع آسفالت شد و ایزوگام ۱۹۴ مدرسه با متراژ ۷۳ هزار مترمربع انجام شد.

به گفته وی، در این مدت ۷۶ فضای آموزشی و ورزشی با هزینه بیش از چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال شامل ۲۶۰ باب کلاس درس کلاس با زیربنای ۳۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

اسعد افزود: در این مدت یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس هزینه شد و برای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی ۱۹۷ مدرسه با ۸۷۳ کلاس بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح شاداب‌سازی و بهسازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: این طرح در سال گذشته در ۴۳۱ کلاس درس با همکاری بسیج سازندگی، سپاه، بسیج دانشجویی، گروه‌های مردمی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی برای جمع‌آوری ۱۰ مدرسه کانکسی گفت: با اجرای این طرح ۱۰ مدرسه جدید یک کلاسه با سازه‌های پیش ساخته در مناطق دور افتاده و سخت گذر احداث خواهد شد که برای اجرای این طرح اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

اسعد افزود: در راستای اجرای طرح استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان در قالب طرح شهید عرب و استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۱۰ کلاس درس اجرا شده است.

۲۷ مرکز کانون پرورش فکرری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری فعال است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه شعار امسال برنامه‌های کانون نوجوان‌محوری، مرکز محوری و مخاطب‌محوری است گفت: مخاطب اصلی مراکز کانون گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال است که جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر هستند و برنامه اصلی کانون عضو گیری و جذب دائم مخاطب است.

روح الله واحد افزود:هم‌اکنون ۲۷ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعال است که از این تعداد ۲۳ مرکز ثابت، چهار مرکز سیارو یک مرکز پستی است.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های مراکز کانون را بیش از ۱۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در کتابخانه‌های کانون بیش از ۲۲ هزار عنوان کتاب با ۲۲۰ هزار جلد وجود دارد و تاکنون ۱۸۳هزار جلد کتاب توسط اعضای کانون به امانت برده شده است.

واحد اظهار داشت: برای ارائه آموزش‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری استان ۴۶۸ کارگروه آموزشی در سالجاری برگزار شده است که سعی شده کارگاه‌ها بر اساس نیاز اعضا باشد.

توجه به تکمیل طرح مسکن ملی فرهنگیان مورد توجه ویژه قرارگیرد

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای عملیات ساخت مسکن فرهنگیان در قالب طرح نهضت ملی آغاز شد گفت: به لحاظ حقوقی اداره کل آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان مسئولیتی بر عهده ندارد اما برای رفع مشکل فرهنگیان و کاهش مشکلات آنها پیگیری برای احداث مسکن را دستور کار قرارداده است.

امین سلیمان افزود: ساخت طرح ۵۲۴ واحدی مسکن فرهنگیان در محله ۴۰ منظریه در دست اجراست و به دلیل برخی مشکلات اجرای این طرح پیشرفت فیزکی بالای ندارد و این امر نارضایتی متقاضیان را افزایش داده است.

وی اظهارداشت: برای رفع کمبود نیروی انسانی نیز امسال برنامه‌های مختلف ازجمله برگزاری آزمون استخدامی و دوره‌های کیفیت بخشی اجراشده است.

به گفته وی، امسال یک‌هزار و ۹۱ معلم جدید در قالب آزمون استخدامی ابتدایی، مدارس استثنایی و دربیری جذب آموزش و پرورش استان می‌شود و در دولت سیزدهم چهار هزار معلم استخدام شدند و ۵۰ درصد نقل و انتقال معلمان انجام شده است.

اجرای مرحله دوم طرح شهید عجمیان در ۵۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز مرحله دوم طرح بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس استان در قالب طرح شهید عجمیان در ۵۳۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری ۴۳۰ گروه جهادی و اداره کل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان اجرا می‌شود.

احسان طاهری افزود: این طرح با هدف بهسازی، شاداب‌سازی فضای مدارس با رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با همکاری گروه‌های دانش‌آموزی و جهادی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال اجرای این طرح در مدارس شهرستان‌های لردگان، فلارد، خانمیرزا، لاران، اردل انجام می‌شود.

به گفته وی، برای اجرای این طرح ۶۵ میلیارد ریال تجهیزات و وسایل خریداری و در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده شد.

طاهری با اشاره به اینکه در در مرحله نخست این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس در ۴۵۰ مدرسه در استان با همکاری گروه‌های جهادی بهسازی و رنگ‌آمیزی شد گفت: در مرحله نخست این طرح ۲ هزار صندلی دانش‌آموزان بهسازی، ۹۵حیاط پویا نیز با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا ‌شد.

طرح مسکن فرهنگیان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه عملیات ساخت طرح ۴۲۵ واحدی مسکن فرهنگیان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: عملیات ساخت این مسکن در محله ۴۰ منظریه شهرکرد در دست ساخت است که پیشرفت این طرح ۱۵ درصد کمتر از واحدهای در دست ساخت این محله است.

کامران رهی افزود: برای اجرای این طرح پیمانکار دچار مشکل مالی شده و در برنامه است که از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای رفع مشکل این پیمانکار همکاری و مساعدت انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در شهرکرد درست اجراست گفت: زمین مورد نیاز برای احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی و مدرسه در این سایت پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز و بیش از ۲ هزار فضای آموزشی است