شهرری- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حسن آباد فشافویه شهرستان ری گفت: مشکلات احصا شده و شاهد بازسازی کامل و توسعه زیر ساخت های فنی، پذیرش، داروخانه، آزمایشگاه، تجهیز مرکز تسهیلات زایمان و افزایش خدمات در این مرکز شبانه روزی هستیم.

به گزارش ایرنا ، دکتر علیرضا اولیائی منش به همراه محمد رضا قیوم زاده معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه، مصطفی امینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و اینانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی، پایگاه سلامت ضمیمه، خانه های بهداشت خانلق، زیوان و کلین حسن آباد فشافویه شهرستان ری بازدید کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در این بازدید اظهار داشت: پنجمین حضور من در بخش حسن آباد فشافویه است. ۳نوبت از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حسن آباد، خانه های بهداشت آن و ۲نوبت هم از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردم.

وی افزود: این بخش جنوبی ترین منطقه استان تهران و آخرین نقطه از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و در شهرستان ری واقع است. ارایه خدمات مطلوب در این بخش مورد توجه ریاست محترم دانشگاه بوده، شاهد حضور معاون توسعه و سایر مسئولین دانشگاه در حسن آباد بوده ایم.

وی ادامه داد: این مرکز شبانه روزی با توجه به شرایط و محدودیت های منطقه پاسخگوی بخش زیادی از نیاز های مردم است، البته کمبود هایی هنوز وجود دارد که تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت ری برای رفع آن ادامه دارد و با افزایش نیروهای پزشک، پرستار و سایر کارکنان بهداشتی شاهد شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مرکز هستیم.

اولیائی منش با اشاره به بازدیدهای خانه های بهداشت افزود: از خانه های بهداشت خانلق، زیوان و کلین و پایگاه بهداشت ضمیمه حسن آباد فشافویه بازدید کردیم. در روستای خانلق شاهد شروع ساخت برای افزایش بنای این خانه بهداشت هستیم. همچنین عملکرد همکاران بهورز و مشکلات آنها، شاخص های بهداشتی روستا، جمعیت تحت پوشش، شرایط بهداشتی منطقه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور مسئولین بخش حسن آباد در این بازدید افزود: حمایت ها و مساعدت های مسئولین محلی حسن آباد فشافویه در پیشبرد اهداف بهداشت و سلامت نقش تعیین کننده داشته و از این طریق از زحمات شورای اسلامی، بخشداری و شهرداری و سایر نهادها و حامیان سلامت این منطقه تشکر می کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با مدیریت دکتر امینی در مسیر توسعه و بهبود زیر ساخت ها و عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمت قرار دارد.

در این برنامه دکتر اولیائی منش و همراهان مزار شیخ کلینی را زیارت و از یخچال طبیعی و تاریخی روستای کلین بازدید کردند.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.