شهرکرد-ایرنا- مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری از آغاز فرایند چهار جشنواره هنری در استان از روز سه‌شنبه با تدوین برنامه زمان‌بندی شده و انتشار فراخوان خبر داد.

محسن کریمی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره هنری دوسالانه عکاسی، هنرهای تجسمی ، تئاتر و سرود و موسیقی به صورت استانی و ملی برگزار می شود.

به گفته وی، استعدادیابی از مهمترین اهداف این جشنواره است تا بتوان در نقاط مختلف استان استعدادهای هنری در همه شهرها و روستاها شناسایی و کشف شود.

وی گفت: هم‌افزایی، مشارکت، توانمندسازی و همراهی جریان‌های هنری از دیگر اهداف این رویدادهای هنری است و در این راستا کیفیت و کمیت در جشنواره‌ها همزمان از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم‌محوری و هنرمند محوری از رویکردهای جشنواره‌های مذکور است.

به گفته وی، سبک زندگی مردم، تمدن ایرانی اسلامی، ایران قوی، ایثار و شهادت و موضوعات روز از جمله علم و دانش و غزه فلسطین در این جشنواره‌ها به صورت ویژه دیده شده است.

کریمی اظهار داشت: نگاه حرفه‌ای و کشف استعدادها در این جشنواره‌ها در کنار یکدیگر مد نظر است و باعث می‌شود در کنار هنرمندان حرفه ای استعدادهای جدید هنری نیز مورد توجه قرار گیرد.

دبیر دوسالانه حشنواره عکس و مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال در دوسالانه عکس موضوع عزتمندی خانواده ایرانی به صورت جامع و کامل دیده شده است.

بهرام شمسی‌پور اظهار داشت: در این راستا عکاسان برای حضور در جشنواره دوسالانه به این موضوعات توجه داشته باشند و خانواده عزتمند مورد تاکید است.

وی گفت: جریان‌سازی برای جایگاه پدر و مادر در خانواده و نقش‌آفرینی در خانواده عزتمند در جشنواره مورد توجه است .

به گفته وی، جشنواره دو سالانه عکس هم مجموعه عکس، پروژه عکاسی و تک عکس از سوی هنرمندان عکاس پرداخته است و پویش مردمی برای شرکت همگانی و عکس تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، هنرمندان چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف موفق به کسب رتبه های ملی شده‌اند.