تهران- ایرنا- کارشناس حوزه آموزش و پرورش تجربه معلمی را ویژگی اصلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دانست و گفت: کاظمی تمام مراتب مدیریتی در آموزش و پرورش از معلمی تا معاونت و سرپرستی وزارتخانه طی کرده است.

محمدرضا مسیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره «علیرضا کاظمی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به فعالیتی که در حوزه نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش داشتم، باید بگویم که زمان طلایی قرآن و عترت و نماز در مدارس کشور مربوط دوره‌ای است که کاظمی معاون پرورشی این وزارتخانه بود.

وی افزود: کاظمی از طریق ارتباط مناسب با شورای توسعه فضای فرهنگی کشور و ارتباط گیری با نهادهای فرهنگی و دینی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی قرآن، کمک‌های ارزشمندی به حوزه قرآن دانش‌آموزی کرد.

این کارشناس آموزشی ادامه داد: همچنین کاظمی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مشاوره‌ای و طرح نماد و فعالیت‌های مراقبت از آسیب‌های اجتماعی نقش موثر داشته است و در جایگاه وزارت نیز می‌تواند برای دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

مسیب‌زاده عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که هر اتفاقی که می‌افتد باید برای دانش‌آموزان، فرهنگیان و کشور فایده‌ای داشته باشد و امیدوارم آموزش و پرورش با کمک همه مجموعه‌ها بتواند راه خود را پیش برد.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. وی متولد ۱۳۴۴ شهر مقدس مشهد و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.

وی پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بود. معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از دیگر سوابق اجرایی کاظمی است.

کاظمی از شهریور تا آذر سال ۱۴۰۰ سرپرست آموزش و پرورش بود.

قرار است جلسات رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان رئیس جمهور از ۲۷ مرداد در صحن علنی مجلس آغاز شود.