به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ رسول لطفی در جریان حضور در غرفه این بانک در نمایشگاه صنعت مالی، با اشاره به راهاندازی داشبورد مدیریتی منحصر به فرد بانک مسکن، اظهار داشت: در مدت چهار ماه، نخستین داشبورد مدیریتی بانک مسکن را پیادهسازی کردیم تا این بانک را در مقایسه با سایر بانکها متمایز جلوه دهیم.
وی افزود: در حوزه مشتریان، پایهگذاری روابط عمومی دیجیتال از جمله اقدامات مهمی است که به منظور تحلیل علت خروج منابع مشتریان صورت گرفته است و این رویکرد بیانگر نگاهی مفهومی به فناوری در بانک مسکن است.
وی تأکید کرد که در داخل بانک نیز به دنبال ایجاد شایستهسالاری مبتنی بر تحلیل دادهها هستیم، تا با تحلیل رفتار همکاران، افراد شایسته را در بخشهای مختلف سازمان به کار گیریم.
لطفی همچنین از پیادهسازی بازارگاه تأمین مصالح مسکن خبر داد و افزود: «هدف این پروژه، کنترل و هدایت بازار خرید و فروش مسکن است. بازارگاه به دلیل اهمیت تأمین محتوا، به مرجعی برای قیمتگذاری تبدیل شده است.» در حوزه زیرساختها، لطفی به تلاشهای بانک در جبران عقبماندگیهای گذشته در زمینه سیستمهای مجازیسازی اشاره کرد و افزود: «ما توانستیم در حوزه تشخیص حملات سایبری، مقام اول را کسب کنیم.
این موفقیت حاصل بررسی و بازبینی کامل ساختارهای امنیت سایبری و بهرهگیری از متخصصان حرفهای در این زمینه بود.» معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن با اشاره به نوآوریهای بانکی، عنوان کرد: واژهسازی و ایجاد مفاهیم جدید مانند “هوش بانکی” از جمله اقدامات ما در بانک مسکن است که حتی همایشی نیز با همین عنوان برگزار شد.
وی همچنین به تلاش بانک برای تعریف و پیادهسازی ریال دیجیتال اشاره کرد و افزود: هدف ما توسعه خدمات دیجیتال و استفاده از ساختار این فناوری در هوش بانک است برای مثال هدف داریم حسابداری شرکتی را با استفاده از قراردادهای هوشمند کاملا برعهده بگیریم.
لطفی در مورد استفاده از توکن نخبگان در بانک مسکن اظهار داشت: با استفاده از این توکن، هویت نخبگان و تخصص آنان ارزش گذاری میشود و یکی از محصولات این کار خانه دار شدن نخبگان است، برای مثال به محض ورود به یک دانشگاه معتبر دانشجو توکن میشود و بانک اطلاعاتی از متخصصان و کارشناسان ایجاد خواهد شد تا در زمان نیاز به افراد متخصص در بخشهای مختلف، به سوابق آنان دسترسی داشته باشند و با صرف توکن از خدمات آنان بهره برداری کنند، یک خدمتی که راه کار جلوگیری از فرار نخبگان است، مثلا ما خانهدارشان میکنیم از محل فروش هویت فنی آنان قسط را دریافت میکنیم.
در ادامه، لطفی به فعالیتهای شرکت ناواکو، یکی از شرکتهای زیرمجموعه بانک مسکن، اشاره کرد و افزود: با توسعه و بازبینی ساختار این شرکت، ماموریتهای جدیدی برای آن تعریف شده است تا به هویتی نوین در فناوریهای بانکی دست یابد.
وی با اشاره به سالها ثبات در ساختار ناواکو، اظهار داشت: با جذب نخبگان و تدوین استراتژیهای جدید، سعی کردیم ساختار این شرکت را به سمت پویایی بیشتر تغییر دهیم و اولین دوره آموزش هوش مصنوعی را برای کودکان و نوجوانان برگزار کردیم.
رونمایی از سوپراپلیکیشن دیباپی، گامی بزرگ در نظام بانکی کشور
در جریان حضور سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن و رسول لطفی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک، از سوپراپلیکیشن جدید بانک مسکن با نام «دیباپی» رونمایی شد.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن درباره این اپلیکیشن گفت: دیباپی یک سوپراپلیکیشن در حوزه پرداخت است که با امکانات منحصر به فرد خود، متمایز و برتر از سایر اپلیکیشنهای نظام بانکی کشور است.
رسول لطفی افزود: این اپلیکیشن انواع خدمات پرداخت را به مشتریان ارائه میدهد و همچنین امکان پرداخت اقساط نیز از طریق این اپلیکیشن فراهم شده است.
وی با اشاره به تکمیل این سوپراپلیکیشن در چند فاز، گفت: در فاز اول، خدماتی همچون پرداخت اقساط تسهیلات مسکن، پرداخت عوارض آزادراهی و کارت به کارت از مبدا سایر بانکها به مشتریان ارائه شده و خدمات بیشتری نیز در فازهای بعدی اضافه خواهند شد.
وی ابراز امیدواری کرد که با راهاندازی و تکمیل این سوپراپلیکیشن، تحولی عظیم در نظام پرداخت کشور ایجاد شود. همچنین، در این بازدید از نشان تجاری جدید شرکت ناواکو نیز رونمایی شد.