بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۰ مربی طرح امین برای سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش استان همکاری می کنند.

ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استفاده از روحانیون مجرب و توانمند در این طرح مدنظر بوده و با حضور این نیروها در مدارس شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نماز و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان خواهیم بود.

وی افزود: ۳۰۰ مربی طرح امین خانم و آقا اکنون در سطح مدارس استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: تربیت ساحت اعتقادی، اخلاقی و عبادی دانش آموزان یکی از موضوعات مهم در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به تربیت تمام ساعتی مورد تاکید بوده و گام های خوبی در مدت سه سال استان انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت نماز برای نسل نو ادامه داد: ۳۵ باب نمازخانه از سفر پر برکت مقام معظم رهبری در سه سال اخیر پیگیری، احداث و بهره برداری شد.

اکبری تاکید کرد: پویش های خوبی در سطح مدارس استان برای نماز و اهمیت آن انجام شد و بر توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی برای اقامه نماز تاکید شد.

وی برگزاری جشن های تکلیف برای دختر و پسر، توجه ویژه به نمازخانه در مدارس جدید احداث شده و موضوعات فرهنگی مدارس را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

وی در خصوص برگزاری سی و یکمین اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی استان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش پیشگام اجلاسیه نماز خواهد بود و برنامه ریزی خوبی انجام شده و هدف این است بتوانیم فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی و مکتب عاشورا و امام حسین داشته باشیم و اجلاسیه آغازی باشد برای احداث نمازخانه های جدید تا اتفاقات خوبی انجام شود.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموزان در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.