تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اسبق وزارت آموزش و پرورش گفت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اشراف کاملی به مشکلات آموزشی و تربیتی و همچنین مسائل مالی و اقتصادی این وزارتخانه دارد.

حمیدرضاکفاش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره معرفی «علیرضا کاظمی» برای تصدی وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم به مجلس اظهار کرد: حضور آقای کاظمی با رای بالا در کابینه رئیس جمهور، موجب افتخار و مباهات همه فرهنگیان است.

وی با اشاره به ویژگی های مدیریتی گزینه پیشنهادی این وزارتخانه گفت: کاظمی سوابق خوب، ارزشمند و موفقی از سطح مدرسه تا ستاد دارد و صداقت و پاکدستی و تعامل سازنده با ارکان نظام تعلیم و تربیت در دوران مختلف مدیریتی وی کاملا مشهود بوده است.

کفاش با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که درد آشنا وآگاه به مسائل باشد، اذعان کرد: کاظمی تجربه حضور در سطوح مدیریتی مختلف ، آموزشی،تربیتی، نیروی انسانی و مالی آموزش و پرورش را دارد و این موجب شده تا اشراف به مشکلات ومسائل مالی واقتصاد آموزش وپرورش داشته باشد .

وی ابراز امیدواری کرد که با رای اعتماد نمایندگان مجلس، کاظمی سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش را در دست بگیرد و بتواند ضمن خدمت به جامعه فرهنگیان، در حل مشکلات مزمن نظام تعلیم و تربیت موفق شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. وی متولد ۱۳۴۴ شهر مقدس مشهد و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.

وی پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بود. معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.

کاظمی از شهریور تا آذر سال ۱۴۰۰ سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود.

قرار است جلسات رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان رئیس جمهور از ۲۷ مرداد در صحن علنی مجلس آغاز شود.