بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تقویت و تجهیز کلانتری‌ها و مرزبانی‌های استان در برنامه پنج ساله با همت فرماندهی انتظامی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در نشست با مسوولان امنیتی و انتظامی و قضایی و اجتماعی استان اظهار کرد: تقویت و تجهیز مرزبانی ها و کلانتری ها ضروری است و برای تامین و ارتقای امنیت، ساخت کلانتری ها و پاسگاه های مرزی، ارتقای تجهیزات باید با کمک همه دستگاه ها عملیاتی شود.

وی با تاکید بر سرعت دادن به راه اندازی ایست و بازرسی فرماندهی انتظامی در شهرستان فاروج افزود: راه اندازی ستاد و استقرار فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان های تازه تاسیس مانه و بام و صفی آباد باید در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا، در این نشست اختصاص زمین برای احداث کلانتری و ستاد مرزبانی و احداث برجک ها و جاده مرزی، تقویت شبکه پایش تصویری با افزایش دوربین های نظارتی، اجرای پروژه گازرسانی، برق رسانی و لوله کشی و آب رسانی به پاسگاه ها به عنوان برنامه های پنج ساله نیروی انتظامی، مطرح و بررسی شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.