علی احمدی جبلی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مسیر از محورهای پرترافیک شهرستان قم بوده و ارتقا ایمنی آن هماره در دستور کار اداره کل متبوع بوده است.
وی نقش کریدوری این محور را به دلیل مسیر دسترسی به مسجد مقدس جمکران و شهرستان کهک که از مناطق تاریخی - گردشگری استان است، مهم دانست و گفت: همچنین این محور یکی از کریدورهای ارتباطی استان اصفهان و دیگر استانهای جنوبی و شرقی کشور است.
وی با اشاره به همکاری شهرداری قم در اجرای این طرح ادامه داد: نیوجرسیهای بتنی ۶ متری به دلیل دارابودن مفصل اتصالی با دیگر نیوجرسیها، در صورت برخورد خودرو با آنها، یکپارچه عمل کرده و از انحراف خودرو به باند روبرو جلوگیری میکند.
احمدی جبلی تعداد نیوجرسیها لحاظ شده جهت اجرای این طرح را یکهزار و ۲۵۰ عدد ذکر کرد و گفت: در مرحله نخست طرح نسبت به استقرار موقت نیوجرسیها در حاشیه رفوژ اقدام و پس از جمعآوری گاردریلها و زیرسازی بتنی نشمین نیوجرسی، نسبت به استقرار دائم نیوجرسیها بر روی زیر سازی اقدام میشود.
وی در خصوص میزان اعتبار پروژه نیز عنوان کرد: بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال میزان قرارداد اجرایی طرح میباشد که از محل اعتبارات ملی و استانی ابلاغ شدهاست.
احمدی جبلی بازه زمانی تکمیل طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم - کاشان را یکساله برآورد کرد و افزود: این طرح از نیمه مردادماه امسال آغاز شده در صورت تخصیص بهموقع اعتبار، تا پایان سال جاری تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید.
شایان ذکر است طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ مسیر ورودی به آزاد راه قم - کاشان، با همکاری شهرداری قم اجرایی شد که لاین رفت آن (میدان ۷۲ تن - میدان ولیعصر) توسط شهرداری تکمیل و به بهرهبرداری رسیدهاست.