همدان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه توسعه گلخانه ها از سیاست های مهم در زمینه تقویت کشاورزی، صرفه جویی مصرف آب در این بخش و تامین امنیت غذایی است،گفت: عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به گلخانه داران این شهرستان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله ربانی‌مهر روز چهارشنبه در نشست ستاد گلخانه‌های شهرستان همدان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات بانکی، توسعه بازار محصولات و برقراری انشعابات برق، آب و گاز از مهم‌ترین مسائل حوزه گلخانه ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: اداره منابع آب نیز باید در تخصیص سهمیه آب گلخانه ها دقت بیشتری به عمل بیاورد و آب مورد نیاز فعالان این بخش را تامین کند.

۶۴ هکتار گلخانه با ۱۲۰ بهره‌بردار و تولید سالانه ۱۵ هزارتن محصول در این شهرستان فعال است که ظرفیت مناسبی برای تولید و اشتغالزایی محسوب می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه بانک ها به ویژه بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی این بخش حمایت مناسبی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی داشته باشند، گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه گلخانه‌ها پرداخت شده که با توجه به هزینه بالای گلخانه ها این میزان جوابگوی نیازها نیست.

ربانی‌مهر با بیان اینکه تغییر کاربری ۱۲ هکتار از اراضی در همدان به گلخانه در دست اقدام است،تاکید کرد: راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای در همدان اولویت امسال در حوزه توسعه گلخانه‌ها است.