کاشان - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: ۱۷۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای ساخت مسکن به سطح این شهرستان ملحق شد که ۱۱۸ هکتار آن مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بود و بقیه خارج از این طرح به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نریمانی روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: مقدمات الحاق ۱۷ هکتار زمین در شهر زواره صورت گرفته و منتظر ابلاغ کمیسیون مربوطه هستیم و در شهر مهاباد نیز ۱۸۸ پلاک زمین قبلی بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی با بیان ثبت نام بالغ بر پنج هزار متقاضی دریافت زمین در ۲۹ روستای شهرستان اردستان افزود: از این تعداد سه هزار پلاک آماده سازی شده است و تا یک ماه آینده با بخشداری های مرکزی، زواره و مهاباد نشست مشترک برگزار و این پلاک‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: ۱۲۰ روستا از مجموع ۲۳۰ روستا و آبادی اردستان دارای سکنه است و تاکنون برای ۱۰۷ روستا طرح هادی تهیه شده است.

نریمانی گفت: ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار اردستان و ۴۶ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز دارای طرح هادی هستند و مطالعات بازنگری طرح هادی ۱۵ روستا انجام شده و از این رو اردستان رتبه دوم را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

وی در باره الحاق ۳۹ هکتار زمین در شهر اردستان گفت: این مقدار زمین مصوب شده یکسری اصلاحیه دارد که بدنبال رفع آنها هستیم و پیش بینی می‌شود در مهر سالجاری قرعه کشی واگذاری آنها انجام شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: افرادی که زمین دریافت می‌کنند می توانند در شهرها تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۱۸ تا ۲۳درصد و در روستاها تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد دریافت کنند.

نریمانی گفت: در یک سال گذشته بالغ بر ۵۷۰ برگ سند مالکیت توسط ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.