"سلمان اسماعیلی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مرحله نخست برای تعریف و مطالعه این پروژه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
وی افزود: این پروژه در حوزه حمل و نقل جادهای یک پروژه کلیدی و شاخص است و این کریدور جدید راههای بزرگ اقتصادی را برای این شهرستان ایجاد خواهد کرد.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دستگاه متولی اجرای این پروژه راه و شهرسازی است و نیاز به همافزایی مجموعه این شهرستان و نمایندگان مجلس داریم تا بعد از اتمام مطالعه، بتوانیم در مساله ماده ۲۳ و جذب اعتبارات ملی قدمهای خوبی برداریم.
اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه یک اتفاق تاریخی برای ملایر است و امسال گام نخست را برای اجرای آن برداشتیم، بیان کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل را عامل رشد و پیشران توسعه میدانیم، از محل کمیته برنامهریزی این شهرستان بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال برای این بخش اعتبار تعیین شد و ۲ پروژه جدید تعریف کردیم که یکی از آنها اجرای بزرگراه ملایر- اسلامشهر آقگل به اتوبان ساوه است.
وی تاکید کرد: این شهرستان در جغرافیای غرب کشور متضرر شده و سالها در نقطه ثقل حمل و نقل کشور و غرب کشور عقب ماندیم و بار ترانزیت ما کم شده است.
معاون استاندار همدان ادامه داد: با نگاه جبران بخشی از این مساله توسعه شهرستان، دسترسی سریعتر و ارزانتر جنوب استان مخصوصا ملایر، تویسرکان و قهاوند و بخشهای از استان لرستان و مرکزی به پایتخت و مرکز کشور، ارزان کردن سفر مردم و خروج اسلامشهر آقگل و دهستان ترک شرقی از بن بست، این اَبَرپروژه طراحی و وارد فاز اجرایی شد.
اسماعیلی گفت: پروژه دوم که تعریف کردیم جاده موسوم به جاده شهداست که ترک غربی را به دهستان المهدی و در نهایت به تویسرکان متصل میکند و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامهریزی برای آن پیشبینی شد.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نقش بزرگی در منطقه دارد، افزود: هماهنگیهای لازم با "مهرداد آهکی" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان انجام شده است.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: سهم این شهرستان از بودجه امسال، ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است که حدود ۲۰۰ پروژه برای آن تعریف شده و از این رقم، ۱۹۰ میلیارد ریال برای بخش حمل و نقل اختصاص دادیم.
به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.