تهران - ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: انس با قرآن ملت ایران اسلامی سبب زمین خوردن نظام سلطه در سراسر جهان شده است.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی عصر چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ در آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات اوقاف استان تهران اظهار داشت: با توجه به استعداد و ظرفیت موجود در عرصه قرآنی کشور، می توانیم ام القرای حفظ و تلاوت قرآن کریم در جهان اسلام باشیم.

وی با تاکید بر اینکه از قاریان و حافظان قرآن کریم می خواهم گوی سبقت را در عرصه نورانی قرآن از سراسر جهان بربایند، ادامه داد: حال که توانسته ایم سالها در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم پس می توانیم در مسائل قرآنی نیز ام القرای عرصه قرآنی باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه علاوه بر تلاوت قرآن باید به مفاهیم این کتاب نورانی نیز توجه کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب سالهاست که می فرمایند با سبک زندگی قرآنی باید به دنبال جهش علمی باشیم.

خاموشی ادامه داد: در هر خانه ای که قرآن خوانده می شود نور الهی درآن خانه منور می شود. خواندن قرآن سبب روش شدن دلها می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سبک زندگی قرآنی رهبر معظم انقلاب سبب ایستادگی ایشان و عقب راندن نظام سلطه شده است.

پیام اربعین جهانی است
خاموشی با بیان سخنانی درخصوص جایگاه و ارزش بالای معنوی اربعین و اینکه پیام اربعین جهانی است، اظهار داشت: امروز در هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد که آثاری از اربعین و نامی از آن دیده نشود.

وی ادامه داد: پرچم سیدالشهد(ع) بلند است و دنیای مادی نمی تواند در مقابل این حرکت ایستادگی کند.

خاموشی اظهار داشت: ندای اربعین طی تاریخ طنین انداز شده و خبر از تغییر و تحول در دنیا می دهد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حرکت جهانی اربعین نشان از زمزمه نزدیک شدن به ظهور است.

مرکز کانونی و مرجعیت قرآنی تشکیل شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز در ادامه آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: برای توسعه و ترغیب جامعه به سمت قرآن تلاش های زیادی صورت می گیرد اما کافی نیست و باید به سمت ایجاد مرکز کانونی و مرجعیت قرآنی حرکت کنیم.

حسن میر کریمی ادامه داد: تاکنون سعی کرده ایم در عرصه مسائل قرآنی در حد توان و حتی بیشتر تلاش کنیم و امیدوارم اگر کمی و کاستی هم وجود داشته ما را عفو کنند.

اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات اوقاف استان تهران که در هتل ارم تهران برگزار شد. پس از انتخاب نفرات برتر از بین ۲۹۵ شرکت کننده خواهر و برادر با اهدا جوایز نقدی و لوح قدردانی کرد.