تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی زنجان گفت: با پیش بینی نفوذ سامانه همرفتی و رشد ابرها،‌ رخداد باران پراکنده،‌ رعد و برق و بارش تگرگ هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هشدار از فردا / شنبه/ برای همه مناطق استان به خصوص ارتفاعات معتبر است.

وی با بیان اینکه کشاورزان محصولات خود را در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنند، یادآور شد:‌ این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه در استان حاکم خواهد بود.

سلطانی از هم استانی ها خواست طی این 2 روز اعلام شده از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها،‌ قرار گیری در کنار درختان خشکیده و تاسیسات ناامن و به دلیل وقوع رعد و برق از حضور در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه های هواشناسی، آسمان اغلب نواحی استان عمدتا صاف و گاهی با وزش باد پیش بینی شده است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.