کرمان - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از صدور چهار مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری از ابتدای مرداد سال‌جاری تاکون در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محمدحسین تجلی روز پنجشنبه افزود: این مجوزها با عنوان اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرهای فهرج، بم، رابر و چترود ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ساخت این مراکز اقامتی بالغ بر ۱۷۴ میلیارد ریال برآورد شده است که با مشارکت بخش خصوصی تامین شده و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۳۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان اظهار داشت: این استان دارای ۳۴۷ واحد اقامتگاه بوم‌گردی است که ظرفیت پذیرش و اسکان بیش از ۶ هزار نفر را در استان مهیا کرده است.

استان کرمان با ۱۰ اثر ثبت جهانی دارای بیشترین اثر ثبت جهانی در بین استان های کشور است و انتظار می رود با ثبت این دو کاروانسرا یا یکی از آنها بر تعداد آثار ثبت جهانی این استان افزوده شود. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و کاروانسارهای گنجعلیخان کرمان و چاه کوران راور به ثبت جهانی رسیده است. همچنین روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ و دهکده جهانی گلیم به ثبت جهانی رسیده است.