ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی در استان، از بعدازظهر امروز /پنجشنبه/ با گذر امواج تراز میانی جو از آسمان استان شرایط جوی برای رشد ابر و رگبار باران در نواحی شمالی و مرکز استان فراهم است.

سعید خلیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ناپایداری‌ها تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و روز شنبه برای اغلب نقاط شمالی و مرکزی استان بارشهای رگباری پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه هشدار زرد برای کاهش مخاطرات احتمالی صادر شده است، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد و لازم است که دستگاههای خدمات رسان و شهروندان به این هشدارها توجه کافی داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به احتمال وقوع رعد و برق اضافه کرد: از مردم محلی و چوپانان و کوهنوردان درخواست می شود تا پایان فعالیت این امواج در مناطق شمالی و مرکزی استان از تردد در ارتفاعات و کوهپایه ها اجتناب کنند.

خلیلی با بیان اینکه کاهش چهار تا ۶ درجه ای دما برای استان پیش بینی می شود، ادامه داد: البته دمای هوای بیشنیه در آذربایجان غربی در روز پنجشنبه افزایشی بوده و بعد از آن شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، دمای هوای ارومیه بین ۲۴ و ۳۱ درجه بالای صفر در نوسان گزارش شد و میاندوآب با ۱۴درجه بالای صفر خنک ترین و پلدشت با دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.