اصفهان - ایرنا - رییس هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اصفهان گفت: این استان با ۷۵۲ باب خانه ورزشی روستایی، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اسدی روز پنجشنبه در مراسم تجهیز ۵۵ خانه ورزشی روستایی استان که بصورت نمادین در گلستان شهدای اصفهان با عنوان «کاروان شهدای خدمت» برگزار شد، افزود: اصفهان نسبت به استان رده دوم، ٣٠٠ خانه ورزش روستایی بیشتر دارد و این نشان می‌دهد که فعالیت برای تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در این دیار بخوبی پیش رفته است.

وی اضافه کرد: مکان این خانه‌ها از سوی دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها تامین می‌شود و تجهیز و افتتاح آنها بر عهده هیات یا بخش خصوصی است و اینگونه اماکن ورزشی هزینه جانبی هم برای دولت ندارد.

رییس هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی اصفهان افزود: ورزش‌های هوازی، تنیس روی میز، رشته‌های رزمی و فوتبال دستی از جمله رشته‌هایی است که در این خانه‌ها اجرا می‌شود.

اسدی با اشاره به وجود حدود ۷۵۰ میز تنیس روی میز در روستاهای استان خاطرنشان کرد: همین تعداد شطرنج و بقیه وسایل ورزشی نیز در این اماکن وجود دارد تا جایی که بسیاری از چهره‌های مطرح ورزشی ملی و بین المللی از روستاها پا به میدان گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: قصد داریم تعداد خانه‌های ورزشی روستایی استان را تا پایان سال به حدود ۹۰۰ باب برسانیم که نقش ویژه‌ای در توسعه ورزش مناطق روستایی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در مراسم امروز بطور همزمان ۵۵ باب خانه ورزشی روستایی در ۲۰ شهرستان استان با مشارکت مالی مجتمع فولاد مبارکه تجهیز و راه‌اندازی شد.

بر پایه نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان فعالیت دارند.