دماوند - ایرنا -  بی‌احتیاطی و عدم توجه به هشدارها و ضوابط منطقه باز هم حادثه آفرید و یک جوان شناگر در دریاچه تار دماوند غرق شد که تاکنون خبری از فرد غرق شده یافت نشده است.

به گزارش ایرنا ، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند روز جمعه گفت: با وجود هشدارهای قبلی و نصب تابلو و تحویل بروشور و تذکرات محیط بانان مبنی بر ممنوعیت شنا در دریاچه تار متاسفانه دو جوان ظهر امروز جهت شنا وارد دریاچه تار می‌شوند.

وی افزود: یکی از آنها غرق می‌شود که فرد همراه موضوع را به پاسگاه محیط بانی دریاچه تار اطلاع می‌دهد و بلافاصله تیم غواص که جهت جهت گردش در منطقه حضور داشتند، جهت امدادرسانی وارد عمل می‌شوند که متاسفانه تاکنون نتوانستند فرد غرق شده را پیدا کنند.

میرزاکریمی ادامه داد: مراتب به ستاد مدیریت بحران و هلال احمر شهرستان جهت اقدامات لازم گزارش شده است و جستجو ادامه دارد.

پیش از این رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفته بود: با ساماندهی گردشگری در اثر طبیعی ملی دریاچه تار دماوند،منطقه برای طبیعت گردی از ۱۶ خردادماه الی ۱۵ شهریورماه بازگشایی شد.

میرکریمی به خبرنگاران گفت: در تاریخ های یادشده بازدید از اثر ملی و طبیعی دریاچه تار با رعایت قوانین و ضوابط منطقه برای عموم آزاد است و با توجه به صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی ، جاده غربی منطقه (دماوند، روستای چنار شرق) که مناسب تر است در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

وی توضیح داد: اثر طبیعی ملی دریاچه تار از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان متبوعه است و متأسفانه در سالهای گذشته گردشگری بی‌ضابطه نظیر،تخریب، رها کردن زباله، تردد و ورود به حاشیه دریاچه با خودرو و موتورسیکلت، بروز حوادث متعدد و غرق شدگی و ناهنجاری‌های اجتماعی به منطقه آسیب وارد شده بود.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند ادامه داد: با احداث پاسگاه محیط بانی جدید و اعمال ضوابط و مقررات سازمانی اقدامات لازم جهت ساماندهی در حال انجام است.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.