کاشان- ایرنا- رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه کاشان گفت: ۱۱۵ فقره کارت سوخت هوشمند در چهار ماه نخست امسال در این شهرستان به‌دلیل استفاده نامتعارف و غیر مجاز، توقیف یا ابطال شد.

علیرضا کوچیان‌مجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تخلف‌هایی که از طریق این کارت‌ها صورت گرفته شامل در اختیار قرار دادن آنها برای خودرو دیگران و افراد سودجو، دریافت سوخت با استفاده از اسناد حمل غیرواقعی و عدم تطابق میزان مصرف با تردد است.

وی اظهار کرد: توقیف این کارت‌های سوخت غیرمجاز با هماهنگی مراجع قضایی انجام شد و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کوچیان‌مجرد افزود: کارت‌های مذکور در بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه از جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان کاشان و با بهره‌گیری از زیرساخت‌های فنی مانند دوربین پلاک‌خوان و سامانه‌های پایش سوخت‌گیری خودروها و بانک‌های اطلاعاتی شناسایی شده است.

وی با اشاره به نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های شهرستان کاشان، تاکید کرد: این کار با هدف مبارزه با عرضه خارج از شبکه سوخت و جلوگیری از سوء‌ استفاده از کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه بنزین و نفت‌گاز سوز انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کاشان خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۳۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و ۲۴ جایگاه سوخت سی ان جی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.