تهران-ایرنا- سفیر روسیه در واشنگتن با انتقاد از سانسور در آمریکا گفت، «آزادی بیان در آمریکای مدرن فقط وقتی مقدس است که در حمایت از آمریکا باشد».

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت، آناتولی آنتونوف در واکنش به حمله پلیس فدرال آمریکا به منزل دیمیتری سیمز (Dmitry Simes) دانشمند سیاسی روس تبار و مجری کانال تلویزیونی در ویرجینیا گفت: مقامات آمریکایی قطعا در مسیر سانسور کامل حرکت می کنند و همه کسانی را که مدعی همکاری با دولت روسیه هستند، تحت پیگیرد قرار می دهند.

این دیپلمات روس گفت یورش مسئولان آمریکایی به این مفسر و مجری یکی از چندین ادله ای است که نشان می دهد که «شکار ساحره ها» در اینجا (آمریکا) با قدرت تازه ای نمود یافته است.

اصطلاح شکار ساحره ها تلاش برای یافتن و مجازات گروه خاصی از افراد به دلیل مسائلی است که به خاطر آن متهم می شوند. این پیگردها و پرونده سازی ها اغلب به خاطر عقاید و افکار این افراد و نه خطاهایی است که مرتکب شده اند.

دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در آمریکا به نقل آنتونوف نوشت: همه این اتفاقات در بحبوحه کارزارهای انتخاباتی در آمریکا رخ می دهد و در سراسر این کشور افراد به دلیل همکاری با روسیه و نقض قوانین عوامل خارجی تحت تعقیب قرار می گیرند.

آنتونوف افزود: محافل حاکمیتی در آمریکا به طور قطع مسیر سانسور کامل را در پیش گرفته اند. آزادی بیان در آمریکای مدرن تنها زمانی مقدس است که در حمایت از آمریکا باشد. همه مخالفان در این کشور در معرض تفتیش افکار سیاسی قرار دارند به ویژه اگر چنین دیدگا هایی متعلق به افرادی باشد ;i علیه تحمیل دیدگاه های یکجانبه و مغرضانه علیه روسیه مبارزه می کنند.

آنتونوف با ابراز نگرانی از آنچه در آمریکا رخ می دهد گفت: واشنگتن در حوزه دموکراسی و آزادی ببان از استانداردهای دوگانه و تبعیض آمیز استفاده می کند.

وی افزود: صدها نفر صرفاً به این بهانه عنصرنامطلوب اعلام می شوند که جرأت دارند با سیاست های دولت آمریکا مخالفت کنند. آنها از داشتن دیدگاه خاص خود منع می شوند. نفوذ به منازل، تفتیش ها، مصادره اسناد - فهرست کوتاهی از اقدامات ویژه آمریکایی ها هستند.

به گفته وی، مقامات آمریکایی «به راحتی قوانین خود را که در متمم اول قانون اساسی این کشور پیش بینی شده است، نقض می کنند».

سفیر روسیه تاکید کرد: در این میان، مقامات همچنان به ادعاهای خود در سراسر جهان درباره ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشر ادامه می‌دهند. این ها «یادآور دوران تاریک مک کارتیسم است».

آنتونوف تاکید کرد که وی شخصا سیمز را به عنوان یک دانشمند علوم سیاسی مستعد و دارای دانش عمیق از نظام سیاسی ایالات متحده، سیاست داخلی و خارجی این کشور می شناسد.

روزنامه گاردین پیشتر گزارش داده بود: ماموران اف بی آی به خانه دیمیتری سیمز، نویسنده و تحلیلگر سیاست، در ویرجینیا حمله کرده است. وی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ مشاوره می داد و در حال حاضر مجری برنامه «امور جاری سیاسی» در کانال تلویزیونی دولتی روسیه موسوم به «کانال یک» است.