اصفهان - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز بین‌المللی مطالعات ریاضی پکن چین و دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان شامگاه شنبه اعلام کرد: این تفاهمنامه همکاری بین پروفسور گانگ تیان(Gang Tian) رییس انجمن ریاضی چین و رییس دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان منعقد شد.

رییس دانشگاه اصفهان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر گسترش دیپلماسی علمی بین این مرکز و دانشگاه‌های چین، گفت: ریاضیات یکی از رشته ها و دروس کلیدی و بنیادین برای دانشگاه هاست.

حسین هرسیج با بیان این که دانشگاه ها در سال‌های اخیر با کمبود متقاضی رشته ریاضی مواجه شده اند، تصریح کرد: ریاضیات یک رشته اساسی برای سایر رشته ها به‌ویژه علوم پایه و مهندسی است و زمینه های پیشرفت علمی کشور را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ بزرگ ایران و چین و همچنین نتایج المپیاد ریاضی در جهان می‌توان به این مهم پی برد که هر ۲ کشور از افراد ممتازی در رشته ریاضی برخوردار هستند.

به گفته وی، ایران و چین از لحاظ متخصصان ریاضی خودکفا هستند و کشورهای منطقه از نخبگان ریاضی این ۲ کشور برای توسعه خود استفاده می‌کنند.

هرسیج با تاکید بر لزوم تقویت همکاری علمی و بین‌المللی بین دانشگاه‌های ۲ کشور اظهار کرد: با وجودیکه در ابعاد اقتصادی و سیاسی تعامل خوبی داریم ولی در زمینه توسعه علمی آنگونه که باید باشد، مراودات ما گسترش پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت همکاری علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان با کشور چین، رشته زبان چینی در این مرکز آموزش عالی راه اندازی شده است.

وی افزود: امیدواریم دانشگاه‌های کشور چین نیز با تعامل با دانشگاه اصفهان برای تقویت رشته زبان چینی در این مرکز تلاش کنند و ما نیز برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان چین اعلام آمادگی می‌کنیم.

مرکز مطالعات ریاضی پکن یکی از مراکز آموزشی و تحقیقات ریاضی در چین است.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیات علمی، یکی از مراکز آموزش عالی برتر کشور به‌شمار می‌آید؛ این دانشگاه در زمان حاضر حدود یک هزار دانشجوی خارجی دارد.