آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: به منظور ثبیت مالکیت زمین‌های کشاورزی، سه هزار و ۵۷۳ فقره پرونده جهت صدور اسناد کشاورزی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آبادان ارسال شد.

گزارش خبرنگار ایرنا حسن دشتی‌نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: صدور اسناد کشاورزی در دریافت مجوزهای تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری زراعی و باغی جهت طرح‌های وابسته به کشاورزی دامداری، مرغداری، شیلات و صنایع تبدیلی دریافت مجوز تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری طرح‌های غیرکشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز و تثبیت مالکیت زمین‌های کشاورزی بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون پرونده‌های زمین‌های کشاروزی توسط اداره امور اراضی این مدیریت، جهت صدور اسناد کشاورزی به اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان آبادان ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: پس از نقشه برداری روستا به روستا و تکمیل پرونده توسط پیمانکاران به اداره ثبت اسناد و املاک تحویل داده می‌شود و پس از تایید برای راستی آزمایی میزان زمین‌ها بر اساس لیست اصلاحات ارضی مرحله اول به اداره امور اراضی مدیریت تحویل شده و پس از تایید توسط رییس اداره امور اراضی مدیریت نهایتا جهت صدور اسناد کشاورزی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

دشتی‌زاده ادامه داد: تثبیت مالکیت زمین های کشاورزی و اجرای کامل طرح آمایش سرزمین یک ضرورت است و تثبیت مالکیت و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی همچنان اولویت کاری در سال جاری است.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد. بندر چوئبده در ۳۵ کیلومتری آبادان و در حاشیه رودخانه بهمنشیر قرار دارد.