مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: اجرای چهار میلیون متر مربع آسفالت در خیابان‌ها و معابر شهر در سال جاری پیش بینی شده که تا کنون ۹۰۰ هزار متر مربع از این میزان انجام شده است.

احسان شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان آسفالت انجام شده از ابتدای امسال تا کنون برابر با کل آسفالت انجام شده در سال ۱۴۰۲ است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ۵۰ درصد از این آسفالت ریزی ها در حاشیه شهر انجام شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: طبق استاندارد جهانی عمر آسفالت بین هفت تا ۱۰ سال است اما به دلیل انجام حفاری ها توسط شرکت‌های خدمات رسان و یا اجرای طرح های توسعه شهری و عمرانی، آسفالت معابر در زمانی کمتر از عمر یاد شده تجدید می شود.

شریعتی افزود: بزرگترین کارخانه تولید آسفالت شرق کشور متعلق به سازمان عمران شهرداری مشهد است و سال گذشته بیش از ۸۷ هزار تن آسفالت توسط سازمان عمران تولید شده است.

وی ادامه داد: آسفالت تولیدی این سازمان منطبق با استانداردهای جهانی است و در کارخانه تولید آسفالت، آزمایشگاه سنجش کیفیت آسفالت تولیدی با تجهیزات به روز وجود دارد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: ساخت جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع) از طرح های در دست احداث این سازمان است که بخش اول آن تا شهریور امسال بهره برداری می شود.

شریعتی افزود: احداث پل زرکش، باغ - موزه دفاع مقدس و طرح بدنه سازی مسیل "تنباکوچی" از جمله طرح های در دست اجرا توسط سازمان عمران شهرداری مشهد است.