زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۷ مرکز غیر دولتی شامل روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مراکز مثبت زندگی در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهد.

شهرام رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات بهزیستی به افراد دارای معلول، افزود: در حوزه توانبخشی ماهانه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش پرداخت می کنیم.

این مسوول در ادامه به قانون حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت:طبق ماده ۱۱ این قانون از دستگاه های اجرایی درخواست شده ۳۰ درصد از پست‌ های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) را به افراد نابینا و کم ‌بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: همچنین ماده هشت این قانون بر رایگان بودن استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها تاکید دارد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان بر مناسب سازی فضاهای شهری و روستایی برای استفاده معلولان تاکید کرد و گفت: از دستگاه های اجرایی درخواست می کنیم هنگام اجرای طرح هادی در روستاها نظارت کامل بر مناسب سازی اماکن عمومی، مدارس و مساجد داشته باشند تا معلولان در استاده از آنها با مشکل مواجه نشوند.

هم اکنون بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.