بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۹۸۱ مصدوم تصادف در چهار ماهه نخست امسال در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که بیشترین آن مربوط به شهرستان بجنورد است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، محمدرضا نورس اظهار کرد: یکهزار و ۳۶۴ نفر مرد و ۶۱۷ نفر زن در این مدت با ادعای مصدومیت در تصادف مورد معاینه قرار گرفتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۹۲۱ نفر گزارش شد.

وی افزود: بیشترین آمار معاینه مصدومان تصادفات امسال مربوط به اردیبهشت ماه با ۵۳۰ نفر و کمترین آن در فروردین ماه با ۴۲۶ نفر است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار معاینه مصدومان تصادف در این مدت مربوط به بجنورد با ۸۸۳ نفر است و شهرستان راز و جرگلان با ۳۸ نفر کمترین تعداد مصدوم معاینه شده را دارد.

نورس اظهار کرد: معاینه مصدومان نزاع و تصادفات بیشترین حجم معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می‌دهند و در سال گذشته پنج هزار و ۴۹۰ نفر مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی معاینه شدند.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش سفرهای استانی با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان به مردم و مسافران توصیه می‌شود با رعایت نکات ایمنی سفری ایمن را برای خود و خانواده خود رقم بزنند تا شاهد کاهش این آمار در ماه‌های آتی باشیم.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.