بندرعباس - ایرنا - دادستان مرکز استان هرمزگان از انهدام یک شبکه بزرگ قاچاق سوخت و صدور کیفرخواست برای متهمان این پرونده موسوم به تعویض روغنی و معاینه فنی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از دادگستری هرمزگان عارف اکبری روز یکشنبه افزود: ۹ نفر از متهمان اصلی این پرونده، متولیان و صاحبان املاک هستند و دیگر متهمان، رانندگان و مالکان خودروهای حامل سوخت قاچاق هستند.

وی اضافه کرد: از اعضای این شبکه بزرگ قاچاق سوخت، تجهیزاتی مانند دستگاه‌های دی وی آر و یک حافظه چهار ترابایتی حاوی اطلاعات مهمی از تخلیه سوخت قاچاق کشف شده است که نشان دهنده حجم فعالیت گسترده آن‌ها است.

اکبری یادآور شد: در جریان تحقیقات قضایی تعداد زیادی خودرو متعلق به قاچاقچیان سوخت توقیف شد و ضمن شناسایی بارانداز و انبار بزرگ قاچاق سوخت، مشخص شد حتی اراضی باغات اطراف این محل نیز قطعه بندی و به قاچاقچیان اجاره داده شده بود.

این مقام قضایی یادآور شد: برای مبارزه با قاچاق سوخت و ریشه‌کن کردن این مسئله در استان هرمزگان علاوه بر مبارزه در میدان، اقدامات نرم‌افزاری نیز برای پیشگیری از بروز و گسترش این مسئله در حال انجام است.

دادستان مرکز استان هرمزگان، با اشاره به اقدامات پیش‌دستانه برای جلوگیری از قاچاق سوخت، بیان کرد: تیم‌های مختلف کنترل و نظارت بر توزیع سوخت را در جایگاه‌ها مستقر شده اند و علاوه بر آن با استفاده از دوربین‌های نصب شده در اماکن حساس، تمامی خودروها و کامیون‌هایی که ده‌ها بار در روز سوخت‌گیری می‌کنند شناسایی و توقیف می‌شوند.