نوشهر - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش گفت : امروز مهم ترین ابزاری که می تواند در تقابل با جنگ شناختی دشمن اثر گذار باشد سلاح قلم خبرنگاران و رسانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران به بهانه پاسداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی افزود : اگر دشمن با گذشت بیش از چهاردهه از شکل گیری انقلاب اسلامی تلاش کرد از طریق جنگ سخت زمین، هوا و دریا ضربه هایی به کشور ما وارد کند اما در زمینه نرم افزاری و جنگ شناختی ناکام ماند.

وی اظهار کرد : سلاح قلم امروز اثربخش تر از سلاح نظامی بوده و بنابراین دشمن در هیچ شرایطی نمی تواند در میان افکار و اندیشه های ملت رخنه و نفوذ کند چرا رسانه ها در حوزه بصیرت، روشنگری و هدایتگری افکار جامعه بسیار کار آمدتر و هوشیارتر هستند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت : به هر شکل دشمن به این نتیجه رسیده که نمی تواند در جنگ سخت به کشور ضربه بزند وارد جنگ شناختی شد که نفوذ کند در این مسیر هم ناکام ماند.

دریادار شفقت رودسری افزود : این ملت از بدو انقلاب تاکنون با همه مشکلات، تحریم ها و دغدغه های اقتصادی پای آرمان های انقلاب و شهدا ایستاده اند بنابراین این ملت در برابر حلقه های قدرت برخی از کشورهای استثمارگر هیچگاه سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

وی بیان کرد : همه می دانیم زمانی آمریکا کشور ایران را تهدید می کرد که همه گزینه ها. روی میز است اما امروز چرا سکوت اختیار کرده چرا که در جنگ شناختی مایوس شده است.

دریادار شفقت رودسری گفت : با توجه به منویات رهبری فرزانه باید در ارتقای بصیرت و روشنگری افکار عمومی تلاش کرد و در این حوزه رسانه ها ماموریت و رسالت سنگین و خطیری بر عهده دارند.

در این آیین با اهدای لوح سپاس از تلاش های یکساله خبرنگاران به بهانه پاسداشت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد.

هرساله به بهانه پاسداشت شهادت محمود صارمی مسوول دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ به عنوان روز خبرنگار از خبرنگاران تجلیل به عمل می آید.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش در نوشهر مستقر است.