بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ دانشجو معلم جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ جذب این مرکز آموزش عالی می شوند.

سیدجلال لنگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد دانشجو که برای مهرماه امسال جذب دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی شدند ۱۷۸ نفر دختر و ۷۲ نفر پسر هستند که در ۲ پردیس جداگانه پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه این تعداد دانشجو از طریق کنکور سراسری به این دانشگاه پذیرش خواهند شد افزود: اکنون در این دانشگاه بیش از ۲ هزار دانشجو معلم در هفت رشته تحصیلی در ۲ پردیس خواهران و برادران تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص جذب دانشجو ماده ۲۸ نیز گفت: آموزش و پرورش با توجه به تعداد نیروهای بازنشسته و احصای نیروهای مورد نیاز در مدارس تقاضای جذب نیرو می کند که از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها نیروی جدید جذب خواهد شد.

وی افزود: این نیروها در ۲ ترم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در رشته های درخواستی آموزش و پرورش، آموزش های لازم را برای معلمی فرا خواهند گرفت.

لنگری تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان در سال تحصیلی(۱۴۰۲-۱۴۰۳) ۹۰۰ دانشجو معلم جذب کرد و اگر فضای کافی در اختیار این مرکز قرار گیرد توانایی جذب دانشجو معلمان بیشتری را دارد.

فارغ التحصیلی ۱۴۴ دانشجو معلم

لنگری خاطرنشان کرد:‌ ۱۴۴ دانشجو معلم شامل ۱۰۹ نفر دانشجوی پسر و ۳۵ دانشجوی دختر در سال تحصیلی جاری دانش آموخته شدند و در سال تحصلی جدید وارد مدارس می شوند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به هر میزانی که دانشجو معلم از این مرکزآموزش عالی دانش آموخته شود دانشجوی جدید جذب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینک ۲ هزار دانشجو معلم در ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند که از مجموع این تعداد یکهزار و ۳۰۰ نفر پسر و ۷۰۰ نفر دختر هستند.

به گزارش ایرنا، سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و استخدام آموزش و پرورش کند.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.