بیرجند- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت:۱۸ هزار و ۷۴۴ کودک و نوجوان استان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هستند که ۱۰ درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

مهدی مظهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۸۶ هزار و ۴۹ دانش‌آموز کودک و نوجوان در مدارس عادی و استثنایی در استان تحصیل می‌کنند که ۱۰ درصد این افراد عضو کانون‌های پرورش فکری شده‌اند و از خدمات ۱۲ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۱هزار و ۸۳۷ نفر از اعضای کانون‌‍ های استان کودک و ۶ هزار و ۹۰۷ نفر نوجوان هستند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که با افزایش تعداد اعضای کانون های استان زیرساخت‌های فرهنگی هم باید ارتقا یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۰ کارگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح کانون‌های این استان برای کودکان و نوجوانان دایر است.

وی اظهار کرد: این کارگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان‌های استان فعال است.

مظهری تصریح کرد: نقاشی، خوشنویسی، اوریگامی، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش‌های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، نمایش خلاق و کارگاه هایی از جمله شعر، نوشتن خلاق، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق و نوشتن خلاق از جمله این فعالیت‌های فرهنگی است.

وی بیان کرد: ۱۲ مرکز ثابت در استان فعال بوده که در هر یک به طور میانگین ۲۵ کارگاه آموزشی دایر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: طبق استانداردها باید دست کم در هر شهرستان یک مرکز کانون وجود داشته باشد که اکنون کانون در شهرستان های خوسف، دستگردان، فعال نیست.