تهران- ایرنا- مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مصطفی بغدادی امروز دوشنبه در پنجاه‌وسومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حوزه نوآوری در صنعت ساختمان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که با ارائه ۱۰ استارت‌آپ حوزه صنعت ساختمان به سرمایه‌گذاران خطرپذیر همراه با سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی همراه بود، ضمن معرفی خدمات متنوع صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با ارائه ۷۹ خدمت مختلف تلاش می‌کنیم به توسعه حوزه مالی زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ سال از فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی می‌گذرد و مجموع خدمات مالی ارائه‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در این مدت بالغ بر ۶۳ همت بوده است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بخشی از زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور را شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش دیگر آن را استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق تشکیل می‌دهند که نیاز به حمایت جدی دارند.

رسالت و وظیفه اصلی صندوق نوآوری، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است. برای اینکه بتوانیم دایره حمایت‌های خود را گسترده‌تر کرده و به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق نیز خدمات ارائه کنیم، در کنار سایر بازیگران این اکوسیستم قرار گرفته‌ایم و از طریق ارائه تسهیلات سرمایه بذری، هم‌سرمایه‌گذاری و گرنت، از استارت‌آپ و شرکت‌های خلاق حمایت می‌کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: صندوق به صورت مستقیم از استارت‌آپ‌ها حمایت نمی‌کند، زیرا این کار به‌هم خوردن توازن بازار و تزریق حمایت دولتی به کسب‌وکارهای خصوصی را به همراه داشت، براین اساس در کنار سایر بازیگران بخش خصوصی فعال در حوزه تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق قرار گرفتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در طول این سالها ۹۶ میلیارد تومان در ۱۱۴ طرح با شتابدهنده‌های دانش‌بنیان، ۳۸۷ میلیارد تومان در ۷۴ طرح با ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری مشارکت داشته است ضمن اینکه به شکل‌گیری و تقویت صندوق‌های جسورانه بورسی نیز کمک کرده‌ایم.

بغدادی خاطرنشان کرد: در رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند، در کنار هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها هستیم. تاکنون ۵۲ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی برگزار شده و میزبان ۴۵۰ تیم استارت‌آپی بوده‌ایم که ۸۰ میلیارد تومان به تأمین مالی آنها کمک کرده‌ایم.

وی افزود: امروز در پنجاه‌وسومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حوزه «نوآوری در صنعت ساختمان» ۱۰ استارت‌آپ، طرح‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران ارائه کردند و مجموع سرمایه درخواستی این شرکت‌ها بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان است که امیدواریم در مسیر جذب سرمایه موفق باشند.

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا (بیلدزآپ) نیز در این رویداد گفت: بالغ بر ۳۳ درصد از تولید ناخالص ملی به صنعت ساختمان اختصاص دارد و این صنعت، بزرگترین اکوسیستم اقتصاد کشور محسوب می‌شود و ظرفیت کلانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ساختمان و زیرساخت وجود دارد.

محمد بروجردی تصریح کرد: صنعت ساختمان، چند رشته‌ای است و زنجیره ارزش بزرگی دارد. فرصت‌ها و چالش‌های زیادی در صنعت ساختمان و زیرساخت وجود دارد که ضرورت توجه بیشتر ما به استفاده از فناوری و نوآوری برای غلبه بر این چالش‌ها را نشان می‌دهد. فناوری‌های نوین اکنون در این حوزه حضور کمرنگی دارند و نیاز به صنعتی‌سازی و افزایش سرعت ساخت داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های مهم کمک به حل مشکلات صنعت ساختمان، شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و خلاق و استارت‌آپ‌ها هستند که می‌توانند فکر نو و ایده‌های خلاقانه به این حوزه تزریق کنند و این رویداد نیز با هدف شناسایی و معرفی این ایده‌ها به سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

استارت‌آپ آرک‌آ با طرح پلتفرم آرک‌آ / بستر انتخاب و ارتباط با تامین کنندگان ساختمان؛ استارت‌آپ زیوان پلاس با طرح زیوان پلاس /خدمات واقعیت مجازی و افزوده برای معماران؛ استارت‌آپ روبو با طرح روبو واش/ربات شست وشوی نما؛ استارت‌آپ iBIMOne با طرح داشبورد مدیریت پروژه iBIM؛ استارت‌آپ iBIMvillage با طرح پلتفرم iBIMvillage؛ استارت‌آپ بروزگر با طرح سامانه مدیریت امور تعاونی‌های مسکن و سازنده‌ها؛ استارت‌آپ صنعت بندار پارس فرتاک (ویپان) با طرح ویپان/خدمات آنلاین الکتریکی؛ استارت‌آپ بیم پلاس با طرح دستیار هوشمند کنترل و مدیریت پروژه‌های ساختمانی؛ استارت‌آپ آریا گستران هوپاد (اسکوپ) با طرح مدیریت یکپارچه دفاتر فنی پروژه‌های عمرانی با نام تجاری (اسکوپ)؛ استارت‌آپ چهار گوشه خلاق (ایده رو) با طرح ایده رو/پلتفرم آنلاین طراحی، ۱۰ استارت‌آپ حاضر در این رویداد بودند که طرح‌های خود را برای جذب سرمایه ارائه کردند.